۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
سالانه  ۴۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در دهلران تولید می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

سالانه ۴۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در دهلران تولید می شود

ایلام- رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه سالانه ۴۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در دهلران تولید می شود، گفت: این شهرستان قطب اصلی کشاورزی در استان است.

آذرنوش عموزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد کل محصولات کشاورزی استان در دهلران تولید می‌شود که معادل ۴۲۵ هزارتن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: یکی از الگوهای کشت، جهش تولید در دیمزارها است که به مدت سه سال در سراسر کشور در حال اجرا است و هدف جهش تولید در دیمزارها پایداری و امنیت غذایی، کاهش فرسایش خاک است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: در کشور ایران پایه‌های الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی به عنوان جهش تولید در دیمزارها و کشت قراردادی تعیین می‌شوند و جهت اجرا، تحت اقتصاد آزاد و ارشادی و هدایتی ابلاغ می شود و کشاورزان با اختیار خود نوع کشت را انتخاب می‌کنند.

عموزاده با اشاره به کشت کلزا در بیش از هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، گفت: کشت کلزا از اول مهرماه شروع و تا نیمه اول آبان ماه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: یکی از پرریسک ترین عرصه‌ها، تولید محصولات کشاورزی است به همین دلیل برای کاهش خسارت ناشی از پدیده‌های طبیعی محصولات زراعی از جمله گندم آبی، ذرت، کلزا و ... تحت دو نوع بیمه کشت قراردادی یا بیمه مستقیم قرار می گیرند که در صورت خسارت به کشاورزان غرامت پرداخت می شود.

کد خبر: ۲۵۱٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha