۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
مجوز جدیدی برای واردات یونیت‌های دندانپزشکی صادر نشده است
سازمان غذا و دارو:

مجوز جدیدی برای واردات یونیت‌های دندانپزشکی صادر نشده است

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مجوز واردات یونیت‌های دندانپزشکی که بنام یونیت اطفال وارد کشور شده مربوط به سال ۹۶ و ۹۷ است.

به گزارش بازار، سجاد اسماعیلی مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت افزود: سال‌های ۹۶ و ۹۷ مجوزی با عنوان واردات یونیت اطفال صادر شد و با توجه به اینکه این نوع یونیت آن زمان در کشور تولید داخل نداشت، تعدادی از این نوع یونیت‌ها وارد کشور شد.

اسماعیلی افزود: در یک سال گذشته ما هیچ مجوزی را برای واردات یونیت‌های دندانپزشکی صادر نکرده ایم و آن تعدادی که وارد شده است مجوز آن مربوط به سال‌های ۹۶ و ۹۷ بوده و رویکرد فعلی سازمان غذا و دارو، حمایت همه جانبه از تولید داخل است.

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو گفت: به عنوان مثال درباره پروتزهای زانو، مجوز و سیاست تولید داخل را ۲ و ۳ برابر کردیم و میزان واردات آن در حال کاهش است و پیش بینی می‌کنیم که حداقل شاهد رشد ۳۰ درصدی تولید در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده باشیم.

وی افزود: یکی از اقلامی که روی آن حساب کرده ایم همین اقلام دندانپزشکی است با توجه به کلاس خطرهایی که دارند؛ این اطمینان را به تولیدکنندگان می‌دهیم هر کاری که برای رشد تولید لازم باشد انجام خواهیم داد.

اسماعیلی اضافه کرد: پرونده‌ای که برای یونیت‌های دندانپزشکی بوده، برای سال‌های قبل است و سازمان غذا و دارو حتما پیگیری‌های لازم را خواهد کرد که هیچ حقی از تولیدکنندگان ضایع نشود و اتفاقی جدید در این حوزه رخ ندهد.

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو گفت: حدود دو هزار ۱۳۰ شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت دارند که از این تعداد بیش از ۲۳۰ شرکت دانش بنیان هستند و در مجموع بیش از ۶ هزار محصول را در کشور تولید می‌کنند، محصولاتی که بیشتر آن‌ها صادرات محور است.

کد خبر: ۲۵۱٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha