۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
عدم صدور فاکتور توسط عاملان پخش به زیان مرغ فروشان است
رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج:

عدم صدور فاکتور توسط عاملان پخش به زیان مرغ فروشان است

کرج- حاجی محمدی، رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج گفت: عمده ترین مشکل واحدهای صنفی فروش مرغ و تخم مرغ، عدم صدور فاکتور توسط عاملان فروش است که منجر به جریمه و ضرر واحدهای صنفی می شود.

کاظم حاجی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۲۹۰ واحد صنفی مرغ، تخم مرغ و ماهی پروانه دار و ۱۱۵ واحد هم در شرف اخذ پروانه داریم، افزود: عمده ترین مشکل این واحدهای صنفی جریمه شدن به دلیل نداشتن فاکتور خرید است.

حاجی محمدی در تشریح این موضوع گفت: طبق قانون واحدهای صنفی برای فروش محصولات خود «مرغ، تخم مرغ و ماهی»، ۱۰ درصد سود روی قیمت خرید کشیده و به مشتری عرضه می کنند، اما با توجه به اینکه عاملان پخش و تولیدکنندگان متولی ندارند و تلفنی خرید و فروش می کنند فاکتور رسمی و معتبری هم صادر نمی کنند.

وی افزود: زمانی که واحدهای نظارتی برای بازرسی مراجعه می کنند واحدهای صنفی را برای نداشتن فاکتور و مدرک معتبر جریمه می کنند.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج اظهار کرد: واحدهای تولید و پخش مرغ و تخم مرغ متولی مشخصی ندارند و برای حل این معضل که نتیجه آن متضرر شدن واحدهای صنفی ماست بارها نامه نگاری کردیم اما نتیجه ای نگرفتیم.

حاجی محمدی افزود: چنانچه فاکتور برای واحدهای صنفی صادر شود ما هم نظارت بیشتری می توانیم بر فعالیت آنها داشته باشیم و با مشاهده فاکتور و احتساب هزینه حمل و نقل و سود ۱۰ درصد، قیمت فروش مشخص می شود و در این صورت از سودجویی و گرانفروشی واحدهای صنفی جلوگیری می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دلیل عدم صدور فاکتور عاملین پخش و تولید کنندگان، سودجویی و فروش با قیمت بالاتر است یا نه، گفت: خیر مرغ مدتهاست زیر قیمت اعلام شده در بازار عرضه می شود پس این دلیل عدم صدور فاکتور نیست. چون تولیدکنندگان و عاملان پخش متولی مشخصی ندارند خود را ملزم به صدور مجوز نمی کنند.

حاجی محمدی اظهار کرد: اگر تولیدکننده ها و عاملان پخش مرغ، تخم مرغ و ماهی در کرج خود را ملزم به صدور فاکتور کنند هم از جانب اتحادیه و هم واحدهای نظارتی نظارت بیشتری روی واحدهای صنفی و در نتیجه جلوگیری از سوءاستفاده و گرانفروشی انجام می شود.

وی با بیان اینکه اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی متولی نظارت بر واحدهای صنفی فروش است، افزود: مسئول نظارت بر تولیدکنندگان و عاملان پخش سازمان جهاد کشاورزی است اما تاکنون اقدامی در این مورد انجام نشده است.

کد خبر: ۲۵٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha