۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
پیش‌بینی تولید بیش از ۲۵۰ هزار تن دانه کلزا
مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

پیش‌بینی تولید بیش از ۲۵۰ هزار تن دانه کلزا

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد؛ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استقبال کشاورزان، تولید دانه کلزا به بیش از ۲۵۰ هزار تن در سال زراعی جاری افزایش پیدا کند.

به گزارش بازار، سعدالله منصوری گفت: برای سال زراعی جاری کشت ۲۰۰ هزار هکتار کلزا هدفگذاری شده که اگر ۱۵۰ هزار هکتار آن به مرحله برداشت برسد، بیش از۲۵۰ هزار تن انتظار تولید خواهیم داشت.

وی افزود: از برنامه کشت ۲۰۰ هزار هکتاری کلزا در سال زراعی جاری، حدود ۲۵ هزار هکتار را در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها و مابقی را در اراضی آبی پیش‌بینی کرده‌ایم.

منصوری با بیان این که کشت کلزا در مناطق سرد از نیمه شهریور آغاز و تا اواسط مهر ماه خاتمه می‌یابد، اظهار داشت: کشت کلزا در استان‌هایی نظیر آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، چهارمحل و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی و رضوی انجام شده است.

وی ادامه داد: امکان کشت کلزا در مناطق معتدل و گرم از اواسط مهر تا اواخر آبان ماه وجود دارد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح کشت کلزا در مناطق سرد تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ابراز امیدواری کرد با بارندگی خوب امسال و افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا، کشت این دانه گیاهی با استقبال کشاورزان مواجه شود.

منصوری خاطرنشان کرد: از برنامه کشت ۱۰۳ هزار هکتاری کلزا در سال زراعی گذشته به دلیل عواملی همچون خشکی و کاهش باران از سطح ۸۸ هزار هکتار آن محصول برداشت شد.

وی درباره تامین بذر کلزا گفت: در مناطق سرد نزدیک به ۲۵۰ تن بذر کلزا میان کشاورزان توزیع شده و برای مناطق معتدل و گرم نیز تامین بیش از ۹۰۰ تن بذر را پیش‌بینی کرده‌ایم.

این مقام مسوول ادامه داد: این بذرها اصلاح شده و دارای برچسب موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال هستند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی، درباره عملکرد تولید کلزا نیز اذعان داشت: با توجه به اقدامات انجام گرفته و بارندگی‌های خوب امسال، انتظار داریم عملکرد تولید کلزا در واحد سطح به ۱۸۰۰ کیلوگرم تا ۲ تن در هکتار برسد.

کد خبر: ۲۵۱٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha