برخی از مأموریت‌های اتاق ایران، در قالب تفاهم‌نامه به تشکل‌ها واگذار خواهد شد
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

برخی از مأموریت‌های اتاق ایران، در قالب تفاهم‌نامه به تشکل‌ها واگذار خواهد شد

سلاح ورزی، رئیس اتاق ایران در مجمع عمومی فراکسیون تشکل‌ها، گفت: از تشکل‌ها به‌اندازه اثرگذاری‌شان در سیاست‌گذاری‌ها حمایت نشده است.

به گزارش بازار، حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق ایران در مجمع عمومی و انتخابات دومین دوره فراکسیون تشکل‌ها درباره اهمیت و جایگاه تشکل‌ها در دوره دهم هیات نمایندگان گفت: اتاق ایران، تشکل تشکل‌هاست و باید جایگاه تشکل‌ها براساس تقسیم‌کار ملی، تقویت شود.

سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران گفت: باید در قالب تقسیم‌کار ملی، تشکل‌ها را به کار بگیریم. در زمان تأسیس فراکسیون تشکل‌ها برخی معتقد بودند شاید ایجاد این نهاد مشکل‌ساز باشد؛ اما من معتقدم که اتاق‌های شهرستان، تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک هر کدام در حیطه وظایف و مأموریت‌های خود دارای اهمیت بوده و به یک میزان در پیشرفت اتاق موثرند.

او ادامه داد: حتی برخی فکر می‌کردند که تشکیل فراکسیون تشکل‌ها ممکن است کارکرد انتخاباتی داشته باشد، ولی ما در برهه‌های حساس دیدیدم که عملکرد فراکسیون تشکل‌ها انتخاباتی نیست و در حوزه‌های کارشناسی نظرات منسجمی ارائه کرده که مورد استفاده سیاست‌گذاران قرار گرفته است.

سلاح ورزی در مجمع عمومی فراکسیون تشکل‌ها گفت: یکی از ماموریت‌های اتاق ایران در دوره جدید تقویت تشکل‌هاست؛ برای همین اتاق ایران در راستای تشکیل فدراسیون و کنفدراسیون گام‌های مثبتی برداشته ولی هنوز تشکل‌ها نیاز به ساماندهی دارند و ما معتقدیم باید برای برطرف کردن نقیصه‌ها تلاش کرد.

او تصریح کرد: از تشکل‌ها به‌اندازه اثرگذاری‌شان در سیاست‌گذاری و اجرای مأموریت‌ها حمایت نشده است. لذا آنچه به‌عنوان تقسیم‌کار ملی مطرح‌شده اجرا و عملی می‌شود و به تاکید می‌گویم، شعار انتخاباتی نبوده و نیست. ما سعی خواهیم کرد در حوزه تأمین بودجه تشکل‌ها، روندها را اصلاح کنیم. واسپاری برخی از مأموریت‌های اتاق را به تشکل‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ای انجام خواهیم داد.

او ادامه داد: براساس تصمیم قبلی برای تأمین مکان مناسب برای تشکل‌هایی که فاقد دفتر مناسب هستند، تلاش می‌کنیم و امیدواریم این مهم اجرایی شود. اعتقاد داریم اتاق‌های شهرستان، تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک سه‌جزئی هستند که در کنار هم می‌توانند در مسیر اجرای مأموریت‌های اتاق ایران تأثیر مثبتی بگذارند.

باید از ظرفیت تشکل‌ها استفاده شود
فرشید شکرخدایی، رئیس هیات‌بازرسی و سخنگوی دوره اول فراکسیون تشکل‌ها در ابتدای برگزاری مجمع عمومی فراکسیون تشکل‌ها از اهمیت تشکل‌ها در اقتصاد و سیاست‌گذاری‌ها گفت: جایگاه مشورتی بخش خصوصی که به‌صورت صریح در قانون به آن اشاره شده باید جدی گرفته شود و در این حوزه باید از ظرفیت تشکل‌ها استفاده شود.

شکرخدایی گفت: اگر در اتاق ایران تشکل‌گرایی، همراهی و همدلی بیشتر شود می‌توان مسیر توسعه را هموارتر طی کرد.

فراکسیون زبان اکثریت تشکل‌هاست
محمدرضا بهرامن، نایب‌رئیس اتاق ایران در دومین مجمع عمومی فدراسیون تشکل‌ها گفت: برنامه هیات‌رئیسه دوره دهم تقویت تشکل‌هاست تا با حضور قدرتمند در مسائل مربوط سیاست‌گذاری‌های اقتصادی تأثیر داشته باشند. براساس ماده ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار دولت موظف است در موضوعات مربوط به محیط کسب‌وکار برای اصلاح و تدوین مقررات و آیین‌نامه‌ها، نظر کتبی اتاق‌ها و تشکل‌های اقتصادی را دریافت کند و در این مسیر نقش فراکسیون تشکل‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

بهرامن گفت: فراکسیون تشکل‌ها با یک مجموعه صنفی یا تشکل یک صنف تفاوت‌هایی دارد. فراکسیون زبان اکثریت تشکل‌هاست و قدرت مطالبه‌گری را بالا می‌برد. تمام نگاه ما این است که زیربنای خوبی برای مجموعه فکری بزرگ تشکل‌ها داشته باشیم.

نایب‌رئیس اتاق ایران تصریح کرد: تفکر هیات رئیسه این است که تشکل‌ها را تقویت کند و تشکیل فدراسیون و کنفدراسیون در مسیر این باور است. تشکل‌ها باید در کنار هم قرار بگیرند؛ این در کنار هم بودن باعث هم‌افزایی می‌شود.

فراکسیون‌ها محل هم‌گرایی همه تشکل‌هاست
در ادامه پیام باقری، نایب‌رئیس اتاق ایران هم از اهمیت تشکل‌ها و انسجام ملی گفت: آنچه باعث می‌شود ما در فعالیت اقتصادی و حوزه کسب‌وکارها آسیب ببینیم، حاصل تفرق و چندصدایی است. آنجا که فعالان اقتصادی انسجام دارند و در بستر تشکل‌ها هم‌صدا هستند، نتیجه‌گیری محتوم به پیروزی است. در این زمینه مصادیق زیادی وجود دارد که می‌توان عنوان کرد.

او تأکید کرد: کنفدراسیون و فراکسیون‌ها محل هم‌گرایی همه تشکل‌هاست و ما نباید این فرصت را دست‌کم بگیریم. تشکل‌ها باید در بستر سازنده، متعامل، همراه و هم سو باهم کار کنند. برای همین باید مأموریتی جدی‌تری برای فراکسیون‌ها تعریف کنیم. باید مسیر تقویت تشکل‌ها را حفظ کنیم و در جهت بهبود و پیشرفت آن تلاش کنیم.

در ادامه دومین مجمع عمومی فدراسیون تشکل‌ها نامزدها به معرفی خود پرداختند و سپس، انتخابات برای تعیین اعضای ثابت و گردشی شورای مرکزی، رئیس هیات بازرسی و اعضای گردشی هیات بازرسی برگزار شد.

اسامی اعضای ثابت شورای مرکزی فدراسیون تشکل‌ها در دوره دوم که انتخاب شدند عبارتند از: فرشید شکرخدایی، محمد لاهوتی، موسی احمدزاده، ابوالفضل روغنی گلپایگانی، بهمن دادمان، سین حسین سلیمی، بهرام شکوری، سیدمحمدرضا مرتضوی، سادینا آبائی، آرش نجفی، احسان ثقفی و مسعود پلمه و رئیس هیات بازرسی و سخنگو، توحید صدرنژاد انتخاب شد. همچنین اعضای گردشی هیات بازرسی و اعضای ثابت شورای مرکزی برای هشت نیم‌سال انتخاب شدند.

کد خبر: ۲۵۱٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha