۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
ادامه ریزش ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا| جفت ارز AUD/USD را زیر نظر بگیرید!
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه ریزش ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا| جفت ارز AUD/USD را زیر نظر بگیرید!

در آخرین تحولات بازار فارکس، دلار استرالیا طی روز دوشنبه برای چهارمین روز معاملاتی متوالی دچار ریزش ارزش در برابر دلار آمریکا شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در آخرین تحولات بازار فارکس، دلار استرالیا طی روز دوشنبه برای چهارمین روز معاملاتی متوالی دچار ریزش ارزش در برابر دلار آمریکا شد.

گفته می شود ریزش ارزش جفت ارز AUD/USD به دلیل خوشبینی ایجاد شده در خصوص ارزش اوراق خزانه داری آمریکا بوده که در نهایت دست بالای بازار فارکس را به دلار این کشور داده است.

از سوی دیگر، بانک مرکزی استرالیا در حال انجام آخرین تصمیم گیری های خود برای افزایش نرخ بهره بانکی این کشور است که می تواند خبر خوبی برای سرمایه گذاران روی ارز ملی استرالیا محسوب شود.

میشل بالاک رئیس بانک مرکزی استرالیا به تازگی اعلام کرده که نرخ فعلی تورم در این کشور بالاتر از میزان برنامه ریزی شده توسط بانک مرکزی بوده و به همین منظور، بانک تحت فرمان وی قصد دارد نرخ بهره بانکی در این کشور را افزایش داده تا از طریق جمع آوری نقدینگی بازار، بتواند نرخ تورم را کاهش دهد.

وضعیت اقتصاد استرالیا به واسطه وابستگی نسبی به اقتصاد چین، طی ماه های گذشته وضعیت خوبی نداشته است. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی دولت این کشور، نرخ بیکاری استرالیا از ماه سپتامبر افزایشی چشمگیر پیدا کرده که نشان دهنده ادامه روند نابسامان در اوضاع اقتصادی استرالیا است.

اما علاوه بر تصمیم بانک مرکزی استرالیا برای افزایش نرخ بهره بانکی، مورد دیگری که می تواند شرایط را طی روزهای آتی به نفع ارز ملی استرالیا تغییر دهد، اظهارات روز پنجشنبه گذشته جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا بوده که عنوان کرد بانک مرکزی آمریکا در شرایط فعلی قصد افزایش نرخ بهره بانکی را ندارد. اگر این دو فاکتور را در کنار یکدیگر قرار دهیم، به این نتیجه میرسیم که شرایط می تواند به سود دلار استرالیا تغییر کند.

لذا به فعالان بازار فارکس توصیه میشود تحرکات هر دو ارز یعنی دلار آمریکا و دلار استرالیا را طی روزهای آتی تحت نظر داشته باشند.

کد خبر: ۲۵۱٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha