۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کاهش قیمت جهانی نفت با خوشبینی به کنترل تنش در غزه

کاهش قیمت جهانی نفت با خوشبینی به کنترل تنش در غزه

با افزایش امیدها نسبت به گشایش دیپلماتیک بحران جنگ در غزه، قیمت نفت صبح روز دوشنبه در بازارهای جهانی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با افزایش امیدها نسبت به گشایش دیپلماتیک جنگ در غزه، قیمت نفت صبح روز دوشنبه در بازارهای جهانی کاهش یافت.

بر اساس آخرین گزارش های موجود از بازارهای جهانی، قیمت هر بشکه نفت برنت با ۱.۰۸ دلار کاهش به ۹۱.۰۸ دلار در هر بشکه رسیده و این در حالیست که هر بشکه نفت وست تگزاس با ۱.۷۲ دلار کاهش به ۸۷.۰۳ دلار رسیده است.

از سوی دیگر، آخرین آمارها از تعداد قراردادهای نفتی منعقد شده، حاکی از افزایش یک درصدی تعداد آنها بوده که نشان دهنده بازگشت آرامش نسبی به بازار نفت طی روزهای گذشته است.

علیرغم به نتیجه نرسیدن اجلاس سران کشورهای عرب به اجماع و صدور بیانیه ای مشترک در قاهره، برخی شواهد حاکی از عقب نشینی احتمالی اسرائیل از انجام حمله زمینی به نوار غزه است.

با اینحال، به گفته «واندانا هری» کارشناس مسائل نفتی، در صورت عملیاتی شدن تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای آغاز حملات زمینی به نوار غزه، قیمت نفت می تواند مجددا در مسیر افزایش قرار گیرد؛ موضوعی که می تواند علاوه بر به خطر انداختن امنیت انرژی در جهان، میزان تورم جهانی را نیز افزایش دهد.

از سوی دیگر، برخی کارشناسان معتقدند کاهش تحریم های نفتی اعمال شده علیه ونزوئلا از سوی ایالات متحده، دلیل دیگر بازگشت آرامش نسبی به بازار نفت بوده است.

کد خبر: ۲۵۱٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha