۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
تکلیف مجلس به دولت برای مشارکت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام خیرین مدرسه‌ساز
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

تکلیف مجلس به دولت برای مشارکت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام خیرین مدرسه‌ساز

نمایندگان مردم در مجلس سازمان برنامه و بودجه را مکلف به مشارکت با خیرین مدرسه‌ساز جهت اتمام طرح‌های نیمه تمام آنها کرده و شرایط آن را نیز مشخص کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱ آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (پ) ماده ۹۲ لایحه مذکور با ۱۵۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (پ) ماده ۹۲ لایحه مذکور؛ سازمان مکلف است نسبت به تنظیم و اجرای سیاست‌های حمایتی از خیرین مدرسه‌ساز و منظور نمودن معادل کمک‌های تحقق یافته آنان جهت تکمیل طرح (پروژه) های نیمه تمام خیرین در بودجه سنواتی اقدام نماید، منوط به اینکه تعیین ساختگاه جز طرح‌های مصوب دولت و مبتنی بر اسناد آمایش سرزمین صورت گیرد.

در جریان رسیدگی به این بند؛ حسینعلی حاجی دلیگانی اخطاری بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی ارائه کرد و گفت: آموزش رایگان نیازمند فضای آموزشی رایگان است که ماده ۲۳ نیز نیاز ندارد و بر اساس ضرورت هر منطقه، ساخت مدرسه آغاز می‌شود از این رو انگیزه خیرین مدرسه‌ساز به این بند بستگی دارد.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار با بیان اینکه طبق این بند هر مقدار که خیرین اعتبار برای ساخت مدرسه گذاشتند، دولت نیز به همان میزان کمک خواهد کرد، گفت: اما در جایی خیرین تنها توانایی پرداخت ۲۰ درصد از هزینه ساخت را دارند و دولت نیز ۲۰ درصد دیگر اعتبار می‌گذارد که در نتیجه پروژه نیمه تمام باقی می‌ماند و باید برای آن تعیین تکلیف شود تا پروژه‌ای نیمه تمام نباشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: مدرسه‌هایی که قرار است از این طریق ساخته شوند باید جزء طرح‌های مصوب باشند که هر خیری با اولویت آنها وارد ساخت و ساز شود و دولت نیز بتواند به این پروژه‌ها کمک کند، از این رو نباید هیچ پروژه‌ای در این حوزه داشته باشیم که جزء طرح‌های مصوب دولت نباشد.

کد خبر: ۲۵۱٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha