۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
اهالی پرند از گلایه پُرند؛ معطلی مترو در ایستگاه برق | استاندار: افتتاح در آبان قطعی است
«بازار» گزارش می دهد

اهالی پرند از گلایه پُرند؛ معطلی مترو در ایستگاه برق | استاندار: افتتاح در آبان قطعی است

در حالی مترو پرند قرار بود که در مهر ماه گذشته با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد که این پروژه همچنان در انتظار تامین برق و انشعابات برای راه اندازی است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بر اساس برنامه ریزی ها صورت گرفته قرار بود تا متروی تهران-پرند در هفته دولت وارد خط سرویس‌ دهی ‌شود. اما به دلیل عدم تامین زیرساخت لازم مربوط به تامین برق توسط وزارت نیرو باعث شد تا سرویس دهی به ساکنان شهر جدید پرند بارها و بارها به تاخیر بیافتد.

ظاهرا سریال راه اندازی مترو پرند تمامی ندارد و هر بار تمدید می شود اما این بار ظاهرا ماجرا تغییر کرده و آنطور که شهردار تهران و استاندار تهران وعده داده اند قرار است در هفته اول آبان ماه جاری مترو پرند به بهره برداری برسد.

شاید بیش از ۱۰ سال از آغاز اجرای مترو پرند می گذرد اما این پروژه در طی این سال‌ها تکمیل نشده و مرتب مسؤولان وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید وعده افتتاح آن را می دهند. اگر چه ساخت مترو پرند بر عهده دولت است اما در تفاهم‌نامه‌ای که سال ها قبل امضاء شد مقرر شد تا ساخت آن به شهرداری تهران با تامین منابع مالی از سوی دولت واگذار شود.

راه اندازی مترو پرند معطل برق؛ شهرداری به دنبال انشعابات| استاندار تهران: افتتاح در آبان قطعی است

حال علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه موضوع برق مترو پرند مرتفع شده و تا نیمه اول آبان ماه جاری نهایی خواهد شد گفت: وزارت نیرو تمهیداتی برای تامین برق مترو پرند انجام داده است و برق مورد نیاز را تحویل داد اما شهرداری تهران به دنبال انشعابات آن است. اما به هر حال تحویل انشعابات زمان خاص خود را دارد و مراحل صورتجلسه انجام شده است.

راه اندازی مترو پرند معطل برق؛ شهرداری به دنبال انشعابات| استاندار تهران: افتتاح در آبان قطعی است

علیرضا فخاری استاندار تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که افتتاح مترو پرند در مهر ماه به تاخیر افتاد. آیا بهره برداری مترو پرند در آبان ماه قطعی است؟ گفت: رسیدن مترو به شهرهای اقماری به خصوص شهر جدید پرند که تعداد زیادی از متقاضیان مسکن مهر را نیز در خود جای داده است از درخواست مهم مردم این شهر در ۱۰ سال گذشته است.

فخاری: دولت سیزدهم راه اندازی مترو پرند را در دستور کار خود قرار داد و حتی قرار بود در مهر ماه این پروژه مهم نیز پس از تست گرم به بهره برداری برسد. اما به دلیل عدم تامین برق راه اندازی آن به تاخیر افتاد و قطعا در آبان ماه این افتتاح انجام خواهد شد

وی افزود: دولت سیزدهم راه اندازی مترو پرند را در دستور کار خود قرار داد و حتی قرار بود در مهر ماه این پروژه مهم نیز پس از تست گرم به بهره برداری برسد. اما به دلیل عدم تامین برق راه اندازی آن به تاخیر افتاد و قطعا در آبان ماه این افتتاح انجام خواهد شد.

استاندار تهران تاکید کرد: به هر حال شهردار تهران به شدت پیگیر این موضوع است که هر چه سریعتر موانع کوچک بر سر راه مترو پرند نیز برداشته شود و همانطور که هفته گذشته شهردار تهران و مسوولان شهرداری اعلام کردند مترو پرند در نیمه اول آبان ماه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

پیشتر محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفته بود که کار سازه‌ای مترو پرند به اتمام رسیده و از ۱۶ شهریور ماه تست گرم آن آغاز می‌شود بنابراین دو هفته تست گرم آن انجام و قطعا در مهر ماه بهره‌برداری از مترو پرند آغاز می‌شود.

«علیرضا زاکانی» شهردار تهران نیز پیشتر در پاسخ به این پرسش که ساکنان شهر جدید پرند چه زمانی می توانند از مترو برای رفت و آمد به تهران استفاده کنند چرا که سالهاست وعده آن داده می شود؟ گفته بود که در هیات دولت به طور جدی موضوع مترو پرند را دنبال و پیگیری کردیم. مترو پرند آماده سرویس دهی است و تنها مشکل آن تامین برق ان است که وزارت نیرو قول داده است بزودی این مشکل برطرف شود.

راه اندازی مترو پرند معطل برق؛ شهرداری به دنبال انشعابات| استاندار تهران: افتتاح در آبان قطعی است

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در اول مهر ماه امسال در حاشیه بازدید از مترو شهر جدید پرند با اشاره به اینکه امروز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا آخرین بازدیدها برای بهره‌برداری از مترو پرند انجام شد گفته بود که مردم سالهای سال است که منتظر راه اندازی مترو پرند هستند و به گواه هموطنان، قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی پیشرفت پروژه طی ماه‌های اخیر بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه تزریق منابع مالی به پروژه نیز خوب بوده و مترو پرند روزهای پایانی-تکمیل- را پشت سر می گذارد تاکید کرده بود که مترو پرند در ایام میلاد حضرت محمد (ص) و با حضور رییس جمهوری افتتاح شده و مسافرگیری خواهد کرد.

عملیات اجرایی ساخت خط متروی پرند به ایستگاه آخر رسیده است و همه چیز برای افتتاح این پروژه پس از نزدیک به دو دهه در انتظار تامین برق است. اما سکوت وزارت نیرو در خصوص تامین برق مترو پرند این سوال را مطرح می کند که آیا وزارت نیرو منتظر کاهش مصرف برق سراسری است تا به این اقدام دست بزند

عملیات اجرایی ساخت خط متروی پرند به ایستگاه آخر رسیده است و همه چیز برای افتتاح این پروژه پس از نزدیک به دو دهه در انتظار تامین برق است. اما سکوت وزارت نیرو در خصوص تامین برق مترو پرند این سوال را مطرح می کند که آیا وزارت نیرو منتظر کاهش مصرف برق سراسری است تا به این اقدام دست بزند یا اینکه تجهیزات آن آماده نیست؟

متروی شهر جدید پرند با ظرفیت جابه‌جایی مسافران شهرهای جدید پرند، اسلام‌شهر، رباط‌کریم و روستاهای مسیر به تهران و برعکس با ظرفیت جابه‌جایی بیش از ۱۳ هزار نفر قرار بود در شهریور ماه امسال افتتاح شود

متروی شهر جدید پرند با ظرفیت جابه‌جایی مسافران شهرهای جدید پرند، اسلام‌شهر، رباط‌کریم و روستاهای مسیر به تهران و برعکس با ظرفیت جابه‌جایی بیش از ۱۳ هزار نفر قرار بود در شهریور ماه امسال افتتاح شود.

مسیر توسعه جنوبی خط یک متروی تهران بعد از ایستگاه «شاهد» در انتهای خط یک (ایستگاه ماقبل ایستگاه حرم مطهر) شروع شده و شامل ایستگاه‌های «شهر آفتاب»، فرودگاه امام خمینی شماره یک، فرودگاه امام خمینی شماره ۲ و پرند است.

ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است

ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است که به‌جز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

به نظر می رسد انتظار چندین ساله مردم پرند در حال به اتمام رسیدن است و آنطور که از اظهارات استاندار تهران و شهردار تهران بر می آید این بار افتتاح و بهره برداری مترو پرند جدی و قطعی است.

کد خبر: ۲۵۱٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 15
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      24 3
      دیگه این داستان خیلی خز شده وخیلی تکراری.باورکنید مردم پرنداصلا دیگه اهمیتی به این موضوع نمیدن چون واقعا خیلی مسخره ست
      • رضا IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
        1 0
        این موضوع نباید بی اهمیت شود ،مردم باید خودشون پیگیر این مسأله باشند و مطالبه گر شوند
    • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      3 0
      مترو پرند مشکل برق نداره فقط واگن نداره برای راه اندازی هر موقع از چین آوردن مترو هم راه میفته.
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      0 1
      سلام.ممنون از شما عزیزان که پیگیر هستین.والله مردم که دسترسی به این آقایون ندارن.باز دم شما گرم.
    • محمد IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      6 0
      خجالتم خوب چیزیه مردمو سر کار گذاشتین ...
    • حسین IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      1 0
      اگر مترو پرند راه اندازی شود بدانید که هجوم جمعیت به پرند زیاد می‌شود و خیابان‌های پرند و آب و برق پرند جوابگوی مردم نیست چون همین الان هم مردم از آب غیر قابل خوردن استفاده می‌کنند و تمام کولرها گچک بسته و خدا رحم کند در زمستان به رادیاتورهای پکیج های آپارتمان‌ها با این آب خراب
    • وحید IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 1
      خدا کنه ،هر طوری که برای رفع مشکلات مردم تلاش میکنید همونطوری خدا کمکتون کنه،وقتی ۳۰/۰۰۰نفر تردد روزانه یک شهر برای مسئولان اهمیت نداره،
    • خدیجه JP ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 3
      با سلام لطفا برای اسلامشهر امکانات زیادی بگذارید ممنوون
      • م IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
        1 1
        اسلامشهر چه ربطی به پرند داره
    • انسان IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      4 0
      میگن در دوران قدیم در یه دهی مسئولین روستا تصمیم گرفتن یه آسیاب آبی بسازن .پس رفتن وسط بیابون و شروع به ساخت آسیاب کردن بعد از اتمام کار .گفتن حالا برای آسیاب. آب از کجا بیاریم .حالا حکایت متروی پرند و بررقش هم همینه
    • ایناز IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      4 0
      هیچ کس گلایه نکرده خیلی هم عادی مسخره شده افتتاح مترو
    • US ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      4 1
      وقتی یه چیزی از وقتش بگذره دیگه اون مزه و عشق اولو نداره....الان اصلان مترو هم نیاد...نیاد
    • وحید IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      ،مردم شهر درخواست محاکمه مسببین تاخیر مترو را دارند
    • آریا IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      1 0
      خداییش داشتن مترو منطقه شهریار و جاده شهریار لازمه...اندیشه ۶ فاز داره..مارلیک سر آسیاب ملارد فردیس شهریار صفادشت و تمام شهرک های اطراف از جاده شهر قدس تردد دارن ضمنا اهالی شهر قدس از این جاده تردد میکنن‌..آیا این منطقه یه مترو لازم ندارد....به کی داد بیاریم؟
    • وحید IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      2 0
      اگر مسئولین عزیز صدبار تا کمر خم شوند از مردم شهر پرند عذر خواهی کنند بازهم کمه،نمیگیم ایران رو ژاپن کنیم ولی یه کم یاد بگیریم ازشون