۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
زمان پایان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

زمان پایان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

زمان پایان ثبت نام لاتاری یکی از دغدغه‌های اصلی برای آن دسته از افرادی است که فکر مهاجرت را در سر می‌پرورانند.

به گزارش بازار، زمان پایان ثبت نام لاتاری یکی از دغدغه‌های اصلی برای آن دسته از افرادی است که فکر مهاجرت را در سر می‌پرورانند و ازآن‌جاکه در شرایط مهاجرت محدودیت دارند، به دنبال شرکت در برنامه‌ی شانس‌آزمایی لاتاری هستند.

زمان پایان ثبت نام لاتاری یکی از دغدغه‌های اصلی برای آن دسته از افرادی است که فکر مهاجرت را در سر می‌پرورانند و ازآن‌جاکه در شرایط مهاجرت محدودیت دارند، به دنبال شرکت در برنامه‌ی شانس‌آزمایی لاتاری هستند. این برنامه یک فرصت ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند شانس خود را محک بزنند و در صورت برنده شدن، در بهترین شرایط ممکن به ایالت متحده آمریکا مهاجرت کنند. این برنامه بخت‌آزمایی هرساله برگزار می‌شود و اگر علاقه‌مندان به شرکت در آن از زمان پایان ثبت نام لاتاری اطلاع نداشته باشند، ممکن است شانس خود را برای ثبت نام و شرکت در این قرعه‌کشی از دست بدهند. با ما همراه باشید تا ضمن بررسی شرایط ثبت نام در لاتاری، زمان پایان ثبت نام را نیز به اطلاع شما برسانیم.

لاتاری چیست؟

این برنامه ویزای مهاجرتی در حقیقت نوعی بخت‌آزمایی از طریق قرعه‌کشی است که هرساله توسط دولت ایالت متحده آمریکا برگذار می‌شود. اتباع کشورهای مختلف می‌توانند بدون هیچ شرایط خاصی، در این قرعه‌کشی شرکت کنند و در صورت برنده شدن، به‌تنهایی یا به همراه خانواده‌ی خود به کشور آمریکا مهاجرت کرده و به‌عنوان شهروند ایالات متحده از تمام حقوق تعریف‌شده در این کشور بهره‌مند شوند.

این برنامه‌ی شانس‌آزمایی براساس قانون مهاجرتی آمریکا اجرا می‌شود و هدف از اجرای آن، حفظ تعادل فرهنگی و تناسب نژادی در این کشور است. هرچند دولت آمریکا برای اهداف خاص خود این قانون مهاجرتی را اجرا می‌کند؛ اما ازآن‌جاکه این برنامه یک توزیع عادلانه‌ی خدمات است و هیچ محدودیتی برای شرکت در آن وجود ندارد، قطعاً به‌عنوان یک شیوه‌ی مهاجرتی آسان و جذاب شناخته می‌شود. تنها کافی است که متقاضیان مهاجرت از زمان پایان ثبت نام لاتاری اطلاع داشته باشند تا بتوانند در صورت خوش‌شانس بودن، به اهداف و رؤیای خود برسند.

شرایط ثبت نام در لاتاری گرین کارت

اگرچه محدودیت خاصی برای ثبت نام در این برنامه وجود ندارد؛ اما به هر حال به‌عنوان یک برنامه ویزای مهاجرتی و یا قانون مهاجرتی مهم چند شرط کوچک دارد که لازم است به آن توجه کنید. در ادامه این چند شرط جزئی که با شرایط اکثر افراد سازگار است را بررسی می‌کنیم:

تبعه کشورهای دارای سهمیه لاتاری

همان‌طورکه گفتیم، دولت آمریکا این برنامه‌ی مهاجرتی را برای تناسب و تعادل نژادی در کشور خود اجرا می‌کند. به همین خاطر لیستی از کشورهای مختلف را تهیه کرده که در آن کشورهای مجاز با سهمیه‌های مختلف برای شرکت در این برنامه مشخص شده‌اند.

کشور ایران نیز جزو کشورهای مجاز برای ثبت نام در این قرعه‌کشی است. جالب‌تر آن است که کشور ما هرساله تا زمان پایان ثبت نام لاتاری، از تمام سهمیه‌ی خود برای ثبت نام استفاده می‌کند و در هر سال چیزی حدود ۳۰۰۰ نفر از اتباع ایرانی از طریق لاتاری گرین کارت به کشور آمریکا مهاجرت می‌کنند.

با توجه به این‌که مهاجرت ایرانی‌ها به آمریکا از طریق سایر روش‌های مهاجرتی کمتر است، حداکثر سهمیه ویزای گرین کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین خاطر است که اتباع ایرانی نسبت‌به اتباع سایر کشورها شانس بیشتری برای برنده شدن دارند. تمامی متقاضیان مهاجرت در کشورهای مجاز می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. اتباع کشورهایی که در لیست قرار ندارند نیز می‌توانند در این قرعه‌کشی شرکت کنند. تنها کافی است همسر یا یکی از والدین آن‌ها جزو کشورهای تعیین‌شده در لیست آمریکا باشد.

مدارک تحصیلی در لاتاری

افرادی که به‌دنبال ثبت نام در این برنامه هستند، باید حداقل مدرک دیپلم را در اختیار داشته باشند. با توجه به این‌که افراد در ۱۸سالگی مدرک دیپلم را دریافت می‌کنند، می‌توان گفت که تنها افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. این در حالی است که به دلیل عدم محدودیت سنی، افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند به‌عنوان زیرمجموعه‌ی پدر یا مادر خود تا زمان پایان ثبت نام لاتاری در این برنامه شرکت کنند. به جز مدرک تحصیلی دیپلم، هیچ مدرکی ازجمله مدرک زبان یا مدارک تحصیلات عالیه، تأثیری در افزایش شانس برنده شدن ندارند.

زمان پایان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵


 

سابقه کار در لاتاری

افرادی که مدرک تحصیلی دیپلم ندارند، باید دو سال سابقه کار قابل اثبات در طول ۵ سال گذشته داشته باشند. در حقیقت یکی از این دو مدرک برای ثبت نام کافی است؛ اما اگر متقاضیان ثبت نام هیچ یک از این مدارک را در اختیار ندارند، می‌توانند تا پایان زمان تعیین‌شده‌ی ثبت نام، اطلاعات هویتی خود را در سایت آن وارد کرده و به‌عبارتی در این بخت‌آزمایی شرکت کنند؛ اما برای مصاحبه‌ی ویزای گرین کارت باید حتماً یکی از این دو مدرک را تهیه کرده باشند.

نکته

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ به پاسپورت نیازی ندارد. بنابراین افرادی که هنوز به خدمت سربازی نرفته‌اند و کارت پایان خدمت ندارند، می‌توانند به‌عنوان متقاضی اصلی تا زمان پایان ثبت نام لاتاری در این برنامه ثبت نام کنند.

نحوه‌ی ثبت نام لاتاری

برای شرکت در این برنامه، کافی است در سایت آن ثبت نام کنید. برای ثبت نام باید فرم مخصوص آن را تکمیل کرده و تمام اطلاعات هویتی خود شامل نام و نام خانوادگی، شهر و کشور محل تولد، محل سکونت فعلی با آدرس کامل و کدپستی، شماره تلفن و آدرس ایمیل و تعداد فرزندان زیر ۲۱ سال را به‌صورت درست و دقیق درج کنید و درنهایت عکس پرسنلی مخصوص را نیز وارد کنید.

دقت داشته باشید که عکس مخصوص لاتاری باید از ویژگی‌های استانداردی که برای عکاسی آن تعریف شده‌است برخوردار باشد. در غیر این صورت عکس شما توسط اداره مهاجرت پذیرفته نمی‌شود و مهم‌تر آن است که سایت ثبت نام هیچ اخطار یا اطلاعی به شما نمی‌دهد. به همین خاطر درخواست شما برای ثبت نام در این برنامه رد می‌شود. بنابراین اگر با نحوه‌ی عکاسی برای ثبت نام در این شانس‌آزمایی اطلاع ندارید، بهتر است از عکاسان متخصص و حرفه‌ای که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید.

زمان پایان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵


 

زمان پایان ثبت نام لاتاری

زمان شروع و پایان ثبت نام در این برنامه توسط دولت ایالات متحده آمریکا در هر سال مشخص می‌شود. ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ نیز توسط دولت این کشور مشخص شده‌است. زمان ثبت نام از تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی یا به‌عبارتی ۱۲ مهر ۱۴۰۲ شمسی آغاز شده‌است و تا ۷ نوامبر ۲۰۲۳ یا ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ادامه دارد. متقاضیان مهاجرت و علاقه‌مندان به شرکت در این شانس‌آزمایی، تنها تا پایان زمان تعیین‌شده فرصت دارند که ثبت نام را انجام دهند. درصورتی‌که افراد این تاریخ را فراموش کنند، تنها شانس خود را برای برنده شدن از دست داده و باید تا سال آینده صبر کنند.

مصاحبه‌ لاتاری

پس از این‌که ثبت نام خود را به‌درستی انجام داده و در لاتاری شرکت کردید، باید منتظر نتیجه‌ی آن باشید. بررسی نتایج قرعه کشی به‌عهده‌ی خود شماست. به همین خاطر باید علاوه‌بر زمان پایان ثبت نام لاتاری، از زمان اعلام نتایج نیز آگاهی کامل داشته و تاریخ آن را به‌خاطر بسپارید.

شما می‌توانید نتایج آن را در سایت لاتاری بررسی کنید. اگر در این شانس‌آزمایی برنده شده باشید، باید پس از مدتی در یکی از سفارتخانه‌های آمریکا، مصاحبه‌ی گرین کارت را انجام داده و طی آن احراز هویت شوید. اگر در اطلاعات هویتی شما مشکل خاصی وجود نداشته باشد، می‌توانید گرین کارت اقامت دائم آمریکا را دریافت کرده و در هر شهری از این کشور که به آن علاقه دارید اقامت کنید.

زمان پایان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به شرایط ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا صحبت کردیم. زمان ثبت نام در این برنامه مهاجرتی توسط دولت آمریکا در هر سال مشخص می‌شود و متقاضیان مهاجرت باید در این تایم یک ماه و چند روزه ثبت نام خود را انجام دهند. افرادی که زمان پایان ثبت نام لاتاری را فراموش می‌کنند، شانس خود را برای شرکت در این برنامه و محک زدن بخت و اقبالشان از دست می‌دهند. به همین خاطر باید مهلت پایان ثبت نام را به خاطر سپرده و در اولین فرصت برای ثبت نام اقدام کنید.

کد خبر: ۲۵۱٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سمیه IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      1 0
      من ثبت نام لاتاری رو در شرکت کارت سبز انجام دادم و راضی هستم، تشکر