۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
ساز و کار تجدید ارزیابی صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون تلفیق ارجاع شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

ساز و کار تجدید ارزیابی صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایندگان به منظور اصلاح نحوه تجدید ارزیابی در دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان تبصره های مربوط به این موضوع را به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارجاع دادند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه، ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، تبصره یک و ۲ بند چ ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه به منظور رفع ابهامات به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق، گفت: مبلغ و درصدی از حقوق فرهنگیان به حساب صندوق ذخیره واریز می شود و معادل آن را دولت پرداخت می کند، در بند اول آموزش و پرورش را مکلف به تجدید ارزیابی دارایی صندوق می کنیم، تجدید ارزیابی پشتوانه ای برای سرمایه گذاری ها و کار اقتصادی صندوق است.

وی ادامه داد: با تجدید ارزیابی دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان این امکان فراهم می شود که سهم هر فرهنگی را مشخص کنیم، بسیاری از فرهنگیان سال ها در این صندوق سرمایه گذاری کردند اما هیچ خدمتی دریافت نکردند.

زنگنه عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در صندوق ها ورود آن ها به تصدی گری و بنگاه داری مستقیم است و همین موضوع باعث شده تا انتظار فرهنگیان محقق نگردد. صندوق را به سمت تبدیل شدن به سمت صندوق سرمایه گذاری هدایت می کنیم.

دکتر محمدباقر قالیباف در جریان بررسی این تبصره ها، عنوان کرد: در خصوص موسسه ای صحبت می کنیم که از نظر حقوقی تکلیف آن مشخص نیست و اساسنامه مصوب ندارد. موسسه ای که اساسنامه مصوب ندارد را چگونه می خواهید در بورس عرضه کنید.

وی با تاکید بر اینکه قاعده عرضه در بورس مشخص است، گفت: تبصره یک و دو بند چ ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه را به کمیسیون بازمی گردانیم تا با اصلاح آن دولت مکلف شود طی ۶ ماه اساسنامه صندوق را به مجلس ارائه کند.

در تبصره ۱ بند چ ماده ۸۸ لایحه مذکور آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان در جهت کاهش تصدی گری و بنگاه داری صندوق ذخیره فرهنگیان، دارایی های صندوق را تجدید ارزیابی کند. دارایی های تجدید ارزیابی شده معاف از پرداخت مالیات می باشند و افزایش هزینه استهلاک ناشی از تجدید ارزیابی موضوع این بند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می شود. سهم هریک از فرهنگیان پس از تجدید ارزیابی با قابلیت واگذاری در بازار سرمایه مشخص می گردد.

در تبصره -۲ بند چ ماده ۸۸ لایحه مذکور آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است شش ماه پس از تصویب این قانون، اساسنامه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را در راستای تقویت بنیه مالی فرهنگیان، رفع مشکلات معیشتی آن ها، نقش پذیری فرهنگیان در هیأت امنا و مدیریت صندوق، ایجاد شفافیت مالی و محاسباتی، رفع تعارض منافع و تعیین وضعیت حقوقی آن مورد بازنگری قرار داده به طوری که در پایان برنامه هشتاد درصد (%۸۰) از بنگاه های صندوق، واگذار و صندوق از طریق سهام غیر مدیریتی دارایی های افراد را مدیریت نماید و به تصویب هیأت وزیران برساند.

کد خبر: ۲۵۰٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 0
      مجلس محترم دوباره می خواهید سنگ اندازی کنید .وضعیت سهام درست شده بود سهام اقربا مشخص شده است .شما فقط به آینده واگذار می کنید .وقتی ما همه مردیم دیگه سهام به چه درد ما میخوره یه کم وجدان داشته باشید
    • عزیز اقا IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      باسلام آقای قالیباف صندوق اساسنامه دارد خوب هم داردمنتها پولی که ریال به ریال آن از حقوق فرهنگیان کم شده وجمع شده چشم گیر و طمع آور است همان طور که دولتهای قبل خوردند وبردند وبیچاره کردند فرهنگیان رو والان که آقای نجف پور که خدا خیر ش دهد دوباره رمقی به صندوق داده چشم شما رو گرفته تا از این نمد کلاهی برای خود هم برگیرید بگویک سوته اساس نامه راجلوت حاضر کنند که چه قدر واضح و شفاف نوشته شده شکم های تان را کمتر از حرام پر کنی که بخدا گریبان گیر تان میشود که شده است بگذارید فرهنگیان به حق خود برسند
    • محمدج IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      0 0
      صندوق ذخیره نه صندوق بدوز وبخور الفرار