۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
سرانجام خط لوله راهبردی گوره-جاسک

سرانجام خط لوله راهبردی گوره-جاسک

در ۲ سال گذشته در بخش خط لوله، کلیه ایستگاه‌های بین راهی و نیز ۱۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرایی شد. کلیه ۵۰ عدد پمپ ساخته شده و ساخت تلمبه‌خانه‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ تکمیل شد.

به گزارش بازار، خط لوله گوره به جاسک یکی از استراتژیک‌ترین پروژه‌هایی بود که در دولت گذشته کلید خورد. این طرح با ایجاد مبدا دوم صادرات نفت ایران از پایانه جاسک، به جهت دور زدن تنگه هرمز اهمیت اقتصادی و امنیتی بسزایی برای ایران دارد.

تا پیش از دولت سیزدهم، در طرح گوره جاسک تنها خط لوله ۱۰۰۰ کیلومتری احداث و ۴ پمپ در تلمبه‌خانه شماره ۲ نصب شده بود. در ۲ سال گذشته در بخش خط لوله، کلیه ایستگاه‌های بین راهی و نیز ۱۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرایی شد. کلیه ۵۰ عدد پمپ ساخته شده و ساخت تلمبه‌خانه‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ تکمیل شد.

همچنین تعداد ۱۱ پست برق ساخته و تکمیل و بیش از ۲۰۰ کیلومتر خطوط انتقال برق فشار قوی احداث شد. از محل برق‌رسانی به تلمبه‌خانه شماره ۳ به بیش از ۲۵ روستای جنوب استان فارس برق رسانی پایدار برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.

به علاوه تاکنون ۲ میلیون بشکه به ظرفیت ذخیره‌سازی نفت کشور در پایانه جاسک افزوده شد و تا پایان سال ۱۴۰۲، این عدد به حدود ۱۰ میلیون بشکه مجموعاً در گوره و جاسک خواهد رسید.

کد خبر: ۲۵۰٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha