۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
برای سفارش طراحی قالب تزریقی پلاستیک چه مراحلی باید طی کنیم؟

برای سفارش طراحی قالب تزریقی پلاستیک چه مراحلی باید طی کنیم؟

به‌طور معمول در صنایع مختلف جهت بالا بردن حجم تولید قطعات از قالب استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، به‌طور معمول در صنایع مختلف جهت بالا بردن حجم تولید قطعات از قالب استفاده می‌شود. این قطعات از متریال مختلفی شامل پلاستیک، فلز یا سایر موارد تشکیل می‌شوند و اصولا جهت تولید قالب‌های پلاستیکی روش‌های مختلفی به کار می‌روند. می‌دانید که در سال‌های اخیر پلاستیک به یکی از متریال‌های کاربردی و ثابت در صنایع مختلف تبدیل شده است که در این میان قالب‌های پلاستیکی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. بسیاری از صاحبان مشاغل با سفارش طراحی قالب تزریق پلاستیک قالب‌های منحصربه‌فرد و مشخصی را طراحی می‌کنند و در کسب‌وکار خود به‌کار می‌گیرند. در ادامه این متن قصد داریم تا بیشتر با مراحل قالب سازی پلاستیکی و ویژگی‌های آن بپردازیم پس تا انتها همراه ما بمانید.

طراحی قالب پلاستیکی چگونه انجام می شود؟

طراحی قالب پلاستیکی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که تمام صنایع تولیدکننده قطعات باید در نظر داشته باشند. اصولا با توجه به نوسان در قیمت انواع گالن پلاستیکی نمی‌توان هزینه دقیقی را برای تولید قطعات توسط قالب در نظر گرفت، اما آنچه اهمیت دارد بالا بودن کیفیت متریال به‌کار رفته در تولید قالب است. طراحی قالب پلاستیکی در دو مرحله انجام می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

فرآیند قالب سازی سه بعدی

در اولین مرحله قالب سازی سه بعدی به‌کمک نرم افزارهای کاربردی مانندCATIA  و Soil d work صورت می‌گیرد تا نمایی کلی و نهایی از طرح قالب به‌دست آید. در این مرحله قالب باید براساس ابعاد، ضخامت و تمام جزئیات بدنه قطعه طراحی شود تا در زمان قرار دادن متریال در قالب هیچ نقصی به‌وجود نیاید. می‌دانید که وجود هرگونه نقص در قالب تولید شما را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد و هزینه گرافی را متقبل می‌شوید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا حتما پیش از نهایی شدن کار قالب را به‌طور دقیق و با جزئیات طراحی کنید و از درستی آن مطمئن شوید. به‌همین خاطر بسیاری از صاحبان مشاغل در سفارش طراحی قالب تزریق پلاستیک حساسیت زیادی به‌خرج می‌دهند و برای طراحی درست و بی نقص قالب هزینه زیادی را متقبل می‌شوند؛ چراکه اهمیت این مرحله کم از تولید قالب نیست.

برای سفارش طراحی قالب تزریقی پلاستیک چه مراحلی باید طی کنیم؟

فرآیند تولید قالب پلاستیکی

در مرحله دوم قالب پلاستیکی باید تولید و به مرحله اجرا درآید. درواقع پس از طراحی سه بعدی قالب متخصصان باید قالب مورد نظر را تولید و مورد استفاده قرار دهند. تولید قطعه نیز در این مرحله انجام می‌شود که برای این کار روش‌های مختلفی به‌کار می‌روند، برای مثال در برخی موارد از طراحی سه بعدی جهت تولید قطعه نیز استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که ساخت قالب پلاستیک از اهمیت زیادی در میان صاحبان مشاغل برخوردار است. جهت تولید قالب قطعه دستگاه‌های مخصوص به‌کار می‌روند که به‌صورت عمده یا انفرادی این کار را انجام می‌دهند. عموما جهت تولید این قالب‌ها متریال‌های مختلفی مانند فلز، ترموسینگ، دایکاست، جیگ، فیکسچر و ... کاربرد دارند که به‌خوبی از پس انواع قالب‌های پلاستیکی بر می‌آیند. اغلب این قالب‌ها را از فولاد سخت می‌سازند تا در مراحل سخت تولید از بین نروند.

چرا از فولاد جهت ساخت قالب تزریق پلاستیک استفاده می شود؟  

همان‌طور که گفته شد یکی از رایج‌ترین روش‌ها در ساخت انواع قطعه پلاستیکی تزریق پلاستیک است. با توجه به ضخامت کم و مصرف بالا از قالب‌های تزریقی جهت ساختشان استفاده می‌شود که در این میان یکی از بهترین قالب‌های موجود فولاد است. عموما سه عامل فشار، دما و سایش در قالب تزریق پلاستیک منجر به استهلاک و فرسایش قالب‌ها خواهند شد، براین اساس از قالب‌های مستحکم و مقاومی مانند فولاد و فلزات سخت در تولید قالب تزریق پلاستیک استفاده می‌شود؛ فولاد رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین متریال در ساخت این نوع قالب به‌حساب می‌آید.

برای سفارش طراحی قالب تزریقی پلاستیک چه مراحلی باید طی کنیم؟

طراحی قالب تزریق پلاستیک در چه صنایعی کاربرد دارد؟

از آن‌جا که قالب‌های پلاستیکی یکی از رایج‌ترین انواع قالب به‌شمار می‌روند سفارش طراحی قالب تزریق پلاستیک در صنایع مختلفی کاربرد دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنعت خودروسازی
  • صنعت هواپیماسازی
  • صنعت پزشکی
  • صنعت ساختمان سازی
  • صنعت بسته بندی
  • صنعت ارتباطات
  • صنعت راه سازی و شهرسازی
  • صنعت کشاورزی
  • صنعت لوازم خانگی
  • صنعت آب و فاضلاب
  • صنعت تولید اسباب بازی

سخن پایانی

جهت سفارش طراحی قالب تزریق پلاستیک باید به مجموعه‌های طراحی باسابقه و حرفه‌ای مراجعه کنید تا محصولاتتان در کیفیتی مناسب و بدون هرگونه نقص تولید شوند. فراموش نکنید که تمام قطعات ساخته شده و در دسترس شما توسط قالب طراحی و ساخته شده‌اند؛ بنابراین از مراحل سخت و پیچیده‌ای گذشته‌اند. توجه به جزئیات این قطعات اهمیت زیادی دارد؛ به‌همین خاطر در زمان طراحی قالب‌ها باید دقت و توجه زیادی به‌خرج داد. وجود هرگونه مشکل در طراحی قالب قطعه یا قطعات تولید شده را با مشکل زیادی مواجه خواهد کرد.

  

کد خبر: ۲۵۰٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha