۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
برگزاری رویداد جامع «کار و تک» با حضور ۳۰ شرکت در دانشگاه صنعتی اصفهان
یکم و دوم آبانماه برگزار می شود؛

برگزاری رویداد جامع «کار و تک» با حضور ۳۰ شرکت در دانشگاه صنعتی اصفهان

اصفهان - رویداد «کار و تک» با هدف برقراری ارتباط دانشجویان با صنایع استان با حضور ۳۰ شرکت و صنایع بزرگ استان اصفهان در تاریخ یکم و دوم آبانماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌ شود.

به گزارش بازار، رویداد «کار و تک» دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف آشنایی دانشجویان با صنایع بزرگ اصفهان یکم و دوم آبان ماه در این دانشگاه برگزار می‌ شود.

ذاکرحسین فیروزه، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به حضور ۳۰ شرکت استان اصفهان و هشت صنعت بعنوان حامی این رویداد،اظهار کرد: هدف این نمایشگاه معرفی شرکت‌ ها و صنایع بزرگ استان اصفهان به دانشجویان دانشگاه به ویژه دانشجویان سال آخر کارشناسی است که تصمیم دارند وارد محیط کار بشوند.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه زمینه و بستری را فراهم کرده که دانشجویان تحصیلات تکمیلی بتوانند پایان‌نامه‌ های کارشناسی ارشد و دکتری خود را در صنعت تعریف کنند. این نمایشگاه در برقراری ارتباط راحت‌ تر و گسترده‌ تر این دانشجویان با صنایع و شرکت‌ ها تاثیر مثبت دارد.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به استقبال شرکت‌ ها برای حضور در این رویداد عنوان کرد: تاکنون حدود ۳۰ شرکت بزرگ مستقر در استان اصفهان اعلام آمادگی برای حضور و مشارکت در برگزاری نمایشگاه کار و تک داشته و هشت شرکت صنعتی بزرگ نیز حامی این رویداد هستند.

وی افزود: شرکت‌ها و صنایع مستقر در استان اصفهان در سال‌های اخیر به شدت نیازمند جذب نیروی کار و متخصص به ویژه در سطوح بالاتر به عنوان مدیر یا طراح هستند؛ این شرکت‌ها در این مدت به شدت تقاضامند چنین نمایشگاه و بستری بودند که بتوانند با دانشجویان راحت‌ تر ارتباط برقرار کنند.

فیروزه در ارتباط با حوزه تخصصی صنایع شرکت‌ کننده در این نمایشگاه بیان کرد: این شرکت‌ها در حوزه‌ مواد، مکانیک، شیمی و مهندسی شیمی، کشاورزی، نرم‌افزار، نفت و پتروشیمی و همه حوزه‌های مرتبط با دانشکده‌هایی که در حوزه صنعت و فناوری کار می‌کنند، حضور دارند. هوش مصنوعی نیز در صنایعی مثل مجتمع فولاد مبارکه، شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری فولاد مبارکه و گروه صنعتی انتخاب کاربرد دارد.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اسپانیرهای این رویداد گفت: مجتمع فولاد مبارکه، شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، شرکت صنایع الکترواپتیک صا ایران، گروه صنعتی انتخاب، شرکت بسپارشیمی سپیدان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مجتمع صنعتی سپاهان باتری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان حامیان این رویداد هستند.

وی در ادامه گفت: هرکدام از حامیان رویداد با شرکت‌ های تابعه خود حضور داشته و خواستار حوزه‌ های جدید مثل هوش مصنوعی هستند که در صنعت آن‌ ها کاربرد دارد.

«استقبال شرکت‌ها و صنایع استان اصفهان برای حضور در کار و تک»

فیروزه با اشاره به اینکه شرکت‌ها و دانشجویان در نمایشگاه کار دانشکده برق و کامپیوتر در دو سال گذشته استقبال خوبی داشته‌اند، تصریح کرد: به علت استقبال دانشجویان و صنایع شرکت‌ کننده در نمایشگاه دانشکده برق و کامپیوتر، معاونت فرهنگی و مدیریت ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه تصمیم گرفتند که این رویداد را در مقیاس کل دانشگاه برگزار کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون حضور شرکت‌ ها خیلی خوب بوده و همچنان شرکت‌ های دیگر متقاضی حضور در نمایشگاه هستند اما به دلیل سایر خدمات که باید در نمایشگاه ارائه شود از پذیرش شرکت‌ های جدید معذور هستیم.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهانی با اشاره به برگزاری کارگاه‌ های آموزشی درکنار این رویداد افزود: عناوین کارگاه‌ های آموزشی رزومه نویسی، مصاحبه شغلی، مهارت‌ های اشتغال‌پذیری و آشنایی با صنعت مدرن متاورس است که در دانشگاه برگزار می‌ شود؛ یکی از این کارگاه‌ ها هم به شکل پیش‌رویداد در ۲۶ مهر ماه برگزار شد و بقیه در طول برگزاری نمایشگاه برگزار خواهند شد.

«رونمایی از سامانه کاریابی دانشگاه صنعتی اصفهان در افتتاحیه رویداد کار و تک»

فیروزه با بیان اینکه افتتاحیه نمایشگاه در روز دوشنبه در سالن کنفرانس ریاست دانشگاه صنعتی برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم مدیرعاملان یا نمایندگان شرکت‌ ها و حامیان حاضر و روسای دانشکده‌ ها و پژوهشکده‌ های دانشگاه حضور دارند. اهداف برگزاری رویداد و شیوه‌ های همکاری صنعت و دانشگاه محوریت گفت‌ و گوهای برنامه افتتاحیه است.

وی ادامه داد: سامانه کاریابی دانشگاه نیز در مراسم افتتاحیه معرفی و رونمایی خواهد شد؛ این سامانه در دانشگاه راه‌ اندازی شده و تا حدود دو ماه آینده تکمیل می‌شود اما اکنون هم قابل بهره‌ برداری است.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به سامانه کاریابی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: این سامانه بستری دائمی برای برقراری ارتباط بین دانشجویان متقاضی کار و صنایع و شرکت‌ های علاقه‌مند برای جذب متخصص است؛ همچنین مثل یک نمایشگاه کار دائمی خواهد بود که در آن برای کار عرضه و تقاضا وجود دارد.

فیروزه با اشاره به برگزاری رویداد تاک‌شو در حاشیه رویداد کار و تک عنوان کرد: مرکز پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با موضوع آشنایی با سیاست‌ های فولاد مبارکه در اکوسیستم نوآورانه کشور، گروه صنعتی انتخاب با موضوع مهارت‌ های موردنیاز بازار کار آینده و مجتمع صنعتی سپاهان باتری با موضوع سبک مدیریت و رهبری در تفاوت نسل‌ ها در روزهای برگزاری رویداد برای دانشجویان تاک‌شو ارائه می‌ کنند.

وی درخصوص برگزاری مسابقه میان نودانشجویانی که در این نمایشگاه حضور می‌یابند، اضافه کرد: هدف این برنامه ایجاد علاقه و رغبت برای نودانشجویان، آشنایی آن‌ ها با صنایع و تاثیر مثبت در برنامه‌ ریزی برای گرایش و دروس تخصصی آن‌ ها است.

کد خبر: ۲۵۰٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha