۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
بیش از ۴۲۰۰ طرح شهرک‌های صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد

بیش از ۴۲۰۰ طرح شهرک‌های صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات

مقیمی، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در مرحله نصب ماشین‌آلات است.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، که با موضوع "چالش‌ها و موانع زیرساختی شهرک‌های صنعتی" برگزار شد با معرفی خدمات حمایتی صنایع کوچک و متوسط و شرکت‌های دانش بنیان، وضعیت ایجاد زیرساخت‌های صنعتی (آب، برق، گاز و...) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را تشریح کرد.

وی افزود: با بخش خصوصی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هم افزایی و تعامل داریم و از نظرات تخصصی فعالان اقتصادی استقبال می‌کنیم و درخواست داریم روی روش‌های نوین تامین مالی تمرکز داشته باشند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره موضوع تأمین برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، گفت: تضمین فروش و ترانزیت برق تولیدی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با همکاری وزارت نیرو تصویب شده، اما برای ترغیب سرمایه‌گذاری در این حوزه باید ریسک به حداقل و سود به حداکثر برسد.

مقیمی با بیان اینکه صنایع در اوج مصرف برق نباید حدنصاب جدیدی در مصرف ایجاد کنند، افزود: ناترازی برق صرفا نباید با تولید برق جبران شود و مطمئنا بخشی از این ناترازی باید از طریق بهینه سازی مصرف انرژی و مدیریت مصرف برق در صنایع جبران شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha