۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
افزایش ­۳۳ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی عنوان کرد

افزایش ­۳۳ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی گفت: میزان تسهیلات مشاغل خانگی امسال ۴ هزار میلیارد است که در مقایسه با سال گذشته رشد­۳۳ درصدی داشته است.

به گزارش بازار، آزیتا همتیان رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی با بیان این مطلب گفت: بانک مرکزی این بودجه را تخصیص داده و تا کنون بیش از نیمی از آن در قالب تسهیلات پرداخت شده است.

همتیان گفت: در حال حاضر تعداد رشته‌های مشاغل خانگی ۵۱۲ رشته است که قرار است ۱۰۰ رشته به آن اضافه شود. وی افزود: این مصوبه جلسه قبلی ستاد ساماندهی مشاغل خانگی است که هنوز اجرایی نشده است، اما با گفتگوهای انجام شده و وعده رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار به زودی این رشته مشاغل اضافه خواهد شد.

همتیان گفت: امسال چهار هزار میلیارتومان از بانک مرکزی تسهیلات دریافت کردیم که نسبت به سال گذشتهرشد۳۳ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه قانون حمایت از مشاغل خانگی، یک قانون مترقی و پیشرو برای حمایت از مشاغل خرد به ویژه بانوان استگفت:۷۰ درصد تسهیلات، صدور مجوزها واشتغال ایجادی در حوزه مشاغل خانگی مربوط به بانوان بوده است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی تاکید کرد: برنامه مهم امسال ما در این حوزه توسعه بازار این مشاغل است و تمام تلاش دبیرخانه بر فروش و عرضه محصولات خانگی و ایجاد سکوهای فروش مجازی و تامین بازارهای فصلی است.

وی گفت: مصوبات در چهار محورِ توسعه مخاطبان، توسعه آموزش، توسعه فرهنگ و توسعه بازار است که بیشترین مصوبات به توسعه بازار اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سدی در برابر توسعه مشاغل خانگی بوده، از جمله امضاهای طلایی گفت: هم اکنون مجوز ۹۵ درصد رشته‌ها آنی صادر می‌شود.

همتیان با بیان اینکه در کنار وز ارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۶ نهاد و دستگاه وظیفه حمایت و توسعه این مشاغل را دارند گفت: تمامی دستگاه‌ها علاوه بر ایجاد مشاغل خانگی، مسئولیت‌هایی در توسعه بازار را هم به عهده دارند.

کد خبر: ۲۵۰٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha