۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع چالش‌های تامین زمین در نهضت ملی مسکن
در کارگاه املاک و حقوقی بررسی شد؛

ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع چالش‌های تامین زمین در نهضت ملی مسکن

چالش‌های پیش رو در به کارگیری روش‌های تامین زمین و ارائه راهکارهای اجرایی در کارگاه املاک و حقوقی نشست تخصصی نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کارگاه املاک و حقوقی در دومین روز نشست تخصصی دو روزه نهضت ملی مسکن صبح امروز با حضور ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، روح‌اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن، تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، مدیران کل راه و شهرسازی و معاونان حقوقی استان‌ها برگزار شد.

موضوع این کارگاه روش‌های تامین زمین، چالش‌های پیش‌رو و ارائه راهکارهای اجرایی بود و طی آن، آخرین وضعیت الحاق‌ها و تغییر کاربری‌ها در راستای طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

مولد سازی اراضی و چالش‌های آن از دیگر موارد مطرح شده در این کارگاه بود.

در این کارگاه، به تشریح و تبیین نحوه توافقات با مالکین بخش خصوصی و بررسی آخرین وضعیت در کشور پرداخته شد.

آسیب شناسی و ارائه راهکارهای اجرایی در راستای تفاهم نامه‌های فی‌مابین با سازمان ثبت و املاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی از جمله قانون حدنگار و تعیین تکلیف اراضی از دیگر مواردی بود که در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین صبح امروز کارگاه تخصصی دیگری در حوزه فنی و مهندسی به منظور بررسی چالش‌های اجرایی دستورالعمل آماده سازی اراضی و رفع ابهامات و ارائه راهکارهای لازم با حضور علیرضا صادقیان‌فر سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن، مدیران کل راه و شهرسازی و معاونان مسکن و بازآفرینی استان‌ها برگزار شد.

در این نشست نحوه تعیین سازوکار اخذ هزینه‌های آماده سازی از محل آورده‌ متقاضی (موضوع ماده ۸ آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن) مورد بررسی قرار گرفت.

تبیین ماهیت حقوقی و اجرایی، تفویض اختیارات ابلاغی و مسئولیت ادارات کل در انطباق قوانین و ضوابط با مصادیق و موضوعات در حوزه فنی و مهندسی از دیگر موضوعات این گارگاه بود.

شایان ذکر است، نشست تخصصی دو روزه نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان و مشاوران وی در حوزه مسکن و همچنین مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد.

کد خبر: ۲۵۰٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha