۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
برقراری خدمت هوشمند ارائه آمار پایه منابع آب در بستر دولت الکترونیک
سخنگوی صنعت آب کشور خبر داد

برقراری خدمت هوشمند ارائه آمار پایه منابع آب در بستر دولت الکترونیک

قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب کشور، از برقراری «خدمت هوشمند ارائه آمار و اطلاعات پایه منابع آب» در بستر دولت الکترونیک خبر داد.

به گزارش بازار، فیروز قاسم‌زاده گفت: گردهمایی سالانه بررسی آخرین مسائل و چالش‌های تولید آمار پایه آب کشور با حضور مدیرکل دفتر هیئت مدیره و امور مجلس شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، معاونان مطالعات پایه و تخصیص حوضه‌های آبریز کشور و همه مدیران مطالعات پایه منابع آب شرکت‌های آب منطقه‌ای به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای البرز برگزار شد.

وی افزود: در این نشست، مسائل و چالش‌های تولید آمار پایه منابع کشور و نحوه استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزارهای نوظهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته قاسم‌زاده اهم مسائل مطرح شده در نشست سالانه بررسی آخرین مسائل و چالش‌های تولید آمار پایه آب کشور شامل مواردی مانند ضرورت تقویت منابع اعتباری پایدار برای ارتقا، توسعه و بهره‌برداری و نگهداری شبکه سنجش؛ تأمین منابع اعتباری لازم برای ایستگاه‌های خسارت دیده از سیلاب‌ها و چاه‌های مشاهده‌ای خشک شده در سنوات گذشته؛ محدودیت‌های اعتباری طرح تکمیل و تجهیز ضرورت پیگیری موضوع از نهادهای متولی و نیز بهره‌گیری از اعتبارات مدیریت بحران برای جبران خسارت ایستگاه‌ها و بازطراحی و بهینه‌سازی شبکه سنجش بود.

مدیرکل اطلاعات و داده‌های آب کشور ادامه داد: همچنین توسعه سامانه‌های هشدار سیل در کشور با توجه به افزایش فراوانی وقایع حدی متأثر از تغییر اقلیم؛ تأمین نیروی انسانی به‌ویژه در بخش کارشناسی و متصدیان مستقر در ایستگاه‌ها؛ تقویت ساختاری و جایگاه دفاتر مطالعات پایه؛ استفاده از ابزار نوین تولید آمار در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری؛ بهره‌برداری از سامانه جدید «تماب» برای جمع‌آوری و کنترل و ارزیابی آمار پایه منابع آب و زمینه‌سازی برای ورود دفاتر مطالعات پایه به انجام تحلیل‌های منابع آب و توسعه مدل‌های تصمیم‌یار از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

وی بااشاره به اهمیت حکمرانی داده در بخش آب کشور اظهار داشت: بخشی از این گردهمایی به ارائه گزارش توسط یکی از متخصصین علم داده اختصاص یافت و مسائل حکمرانی داده در صنعت، خلق ارزش از داده‌های بخش آب کشور و نقش داده در سازمان‌های دولتی و حاکمیتی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی صنعت آب کشور از برقراری خدمت هوشمند ارائه آمار پایه منابع آب در بستر دولت الکترونیک به آدرس my.gov.ir خبر داد و در خصوص انتشار آمار و اطلاعات پایه منابع آب اضافه کرد: بخش آب کشور تولیدکننده اطلاعات منابع و مصارف آب و بخشی از اطلاعات هواشناسی کشور است و در حال حاضر با هدف ارتقا خِرد سازمانی، ابزارهای لازم را در بستر رصدخانه ملی آب دنبال می‌کند تا اطلاعات جمع‌آوری شده با انجام پردازش‌های لازم و استفاده از نتایج آنها در سطوح مختلف مدیریتی و تصمیم گیری، منجر به بهبود مدیریت منابع و مصارف کشور شود.

‌قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: در همین راستا، داده‌ها و اطلاعات تولید شده با فراهم کردن ابزارهای جدید در اختیار عموم مردم به‌ویژه پژوهشگران و دانشگاهیان قرار می‌گیرد تا با انجام پژوهش‌های کاربردی در بهبود خدمات بخش آب کمک کنند.

کد خبر: ۲۵۰٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha