۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
۲۰۰ هکتار درختان بارور نارنج در بابل غرس شد
سرپرست جهاد کشاورزی بابل:

۲۰۰ هکتار درختان بارور نارنج در بابل غرس شد

بابل- آهنگری، سرپرست جهاد کشاورزی بابل میزان تولید نارنج را در شهرستان چهار هزار و ۵۰۰ تن پیش بینی کرد و گفت: ۲۰۰ هکتار درختان بارور غرس شده است.

محسن آهنگری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سطح درختان بارور نارنج در این شهرستان بیش از ۲۰۰ هکتارو و غیر بارور بیش از هفت هکتار است، گفت: پیش بینی می شود امسال چهار هزار و ۵۰۰ تن نارنج در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

سرپرست جهاد کشاورزی بابل تعداد درختان بارور نارنج را در این شهرستان حدود ۸۰ هزار اصله و غیر بارور را بیش از سه هزار اصله اعلام کرد.

آهنگری با بیان اینکه درخت نارنج در خاکهای آهکی، پایه خوبی جهت پیوندک های نارنگی و پرتقال است ادامه داد: از آب نارنج برای خوشبو کردن و بهبود طعم غذا استفاده می‌شود و در صنعت عطرسازی و شامپو سازی هم کاربرد دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی بابل با اشاره باینکه شکوفه‌های نارنج یکی از معطرترین گلهاست که مربای بهار نارنج و همچنین عرق آن در طب سنتی ایران کاربرد دارد، افزود: روغن بهارنارنج که از پوست نارنج استخراج می شود، برای طعم دهی آب نبات،بستنی و آدامس و همچنین کالاهای دارویی به کارمی رود.

کد خبر: ۲۵۰٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha