۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
چاپ و تکثیر فلش مموری چیست؟

چاپ و تکثیر فلش مموری چیست؟

برای اولین بار فلش مموری ها در دهه ۱۹۷۰ برای استفاده در دوربین های عکاسی طراحی شدند.

به گزارش بازار، برای اولین بار فلش مموری ها در دهه ۱۹۷۰ برای استفاده در دوربین های عکاسی طراحی شدند؛ رفته رفته از آن ها برای استفاده های شخصی تر مانند مموری های تلفن همراه استفاده شد و در دهه ۱۹۹۰ با ظهور کامپیوتر های شخصی، جا به جایی و ذخیره سازی اطلاعات در فلش مموری ها افزایش یافت.

پس از گذشت تمام این سال ها همچنان فلش مموری و خانواده این حافظه های قابل حمل برای خیلی از مصارف شخصی و سازمانی استفاده می شود؛ برخی از مهمترین مصارف فلش مموری عبارت است از:

ذخیره‌سازی داده کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها

انتقال داده بین دستگاه‌های مختلف

ذخیره‌سازی عکس، موسیقی و فیلم در دوربین‌ها و تلفن‌های همراه

به‌روزرسانی و نصب نرم‌افزارها مانند نصب ویندوز در کامپیوتر و لپ تاپ و ...

کپی‌برداری اسناد و مدارک

به طور کلی کاربرد فلش مموری‌ها از دوربین شروع شده و امروزه در انواع دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاپ فلش مموری چیست؟

چاپ روی فلش مموری به این معناست که شما می‌توانید تصاویر، متون، لوگو و اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار خود را به صورت چاپ‌شده بر روی فلش مموری ایجاد کنید.

برای چاپ روی فلش مموری می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

۱ - استفاده از خدمات چاپ فلش مموری توسط شرکت‌های مختص به این کار. تصاویر و متون موردنظر را به آنها می‌فرستید تا چاپ کنند.

۲ - خرید تجهیزات چاپ مستقیم روی فلش مموری مانند چاپگرهای خاص. سپس با استفاده از نرم‌افزارهای مربوطه می‌توانید محتوا را چاپ کنید.

۳ - چاپ تصاویر روی کاغذ عکس و سپس چسباندن آن بر روی فلش مموری.

با استفاده از این روش‌ها می‌توان اطلاعات موردنظر را به صورت چاپ‌شده بر روی فلش مموری قرار داد.

اما اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم؛ استفاده از روش دوم و سوم چندان عاقلانه به نظر نمیرسد!

چاپ و تکثیر فلش مموری چیست؟

خرید دستگاه ها و لوازم مورد نیاز برای چاپ فلش مموری مسلما قیمت بالایی دارد و اگر نخواهید چاپ فلش مموری را به طور دائمی و بلند مدت ادامه دهید، صد درصد برای شما به صرفه نخواهد بود. از طرفی نگهداری و هزینه های تعمیر و موارد اینچنینی باعث میشود تا این مورد را از ذهنمان بیرون کنیم. درباره روش سوم، به نظر خلاقانه میرسد، اما اگر بخواهیم برای مصارف شخصی استفاده کنیم شاید بتوان گفت به کار میآید و می توان از آن استفاده کرد؛ اگر استفاده سازمانی یا تجاری را در نظر بگیریم، متوجه میشویم که این روش نه تنها کاربردی نیست، بلکه حتی خنده دار هم هست J.

روش اول یعنی سپردن کار به شرکت هایی که چاپ فلش مموری را انجام می دهند، در اینجا عاقلانه تر است؛ اما اجازه بدهید تا انتخاب را در مرحله بعدی نهایی کنیم و اول ببینیم خرید و استفاده از خدمات فلش مموری چه زمان و از چه شرکتی به صرفه تر است؟

خرید فلش مموری ارزان و مناسب برای چاپ

مسلما می دانید که برای چاپ فلش مموری نمی توانید از فلش های معمولی که در بازار و در بسته بندی های شرکتی میبینید خرید کنید. با این حال اکثر شرکت های چاپ فلش مموری، یا خودشان فلش را ارائه نمی دهند یا اگر این کار را می کنند؛ قیمت فروش ارزانی ندارند.

پس به طور کلی برای اینکه بتوانید فلش مموری ارزان و با کیفیت؛ با قیمت عمده تهیه کنید، باید از جایی خرید کنید که همزمان هم فلش مموری های مخصوص به این کار را بفروشند و هم کار های چاپ و تکثیر فلش مموری را انجام دهند. اما در نهایت چه فلش مموری هایی مناسب برای چاپ هستند؟ بیاید درباره دو مورد اصلی انتخاب فلش مموری مناسب صحبت کنیم:

۱ - فلش مموری با سطح صاف و صیقلی: سطح صاف‌تر و بدون خش‌های نامرتب مناسب‌تر است تا تصویر و متن بهتر چاپ شود.

پس با توجه به این موضوع، میفهمید که چرا گفتیم اکثر فلش مموری های بازاری مناسب این کار نیستند؟ همچنین فلش های فانتزی با اشکال مختلف برای چاپ مناسب نیستند.

۲ - انتخاب رنگ مناسب: رنگ سفید یا ساده‌ترین رنگ‌ها بهتر است تا متن به خوبی مشخص شود.

اگر بخواهید روی فلش مموری متن یا لوگو شما به خوبی نمایش داده شود، باید توجه داشته باشید که رنگ فلش می تواند خیلی روی این موضوع تاثیرگذار باشد. مثلا اگر رنگ فلش سفید باشد؛ می تواند با چاپ به رنگ مشکی یا خاکستری جلوه درست و خوبی نسبت به متن و لوگو شما داشته باشد، همچنین در ادامه اگر رنگ فلش سفید باشد، استفاده از رنگ مشکلی در چاپ می تواند بیشتر به چشم بیاید و در نهایت به این نتیجه میرسیم که استفاده از رنگ های جیغ و اصطلاح زننده می تواند اشتباه باشد.

۳ – انتخاب نوع فلش و نوع چاپ درست: چاپ روی فلش مموری انواع متفاوتی دارد، این موضوع می تواند به نوع فلش مموری نیز بستگی داشته باشد. مثلا نوع چاپ روی فلش مموری ای که پلاستیکی است، با فلش مموری فلزی متفاوت است، البته نوع چاپ فلش مموری با طرح کاغذی یا کارتونی هم متفاوت می باشد.

به عنوان مثال برای فلش مموری های پلاستیکی می توان از چاپ جوهرافشان استفاده کرد، اما در فلش های فلزی، اگر از چاپ های جوهرافشان استفاده کنیم، اصلا چاپ روی سطح فلش نخواهد ماند و از روی سطح آن لیز میخورند. با این حال می توان روی فلش مموری های فلزی، نوعی چاپ ماندگار و باکیفیت تری به اسم چاپ لیزری انجام داد. البته در چاپ جوهرافشان طیف رنگی ای که می توان استفاده کرد بیشتر است؛ ولی در نوع لیزری کیفیت و ماندگاری بیشتر است و می توان حتی سال ها از چاپی که روی فلش مموری شده نگهداری کرد.

رایت اطلاعات در فلش مموری

رایت کردن اطلاعات در فلش مموری به این معناست که می‌توانید داده‌هایی مانند متون، تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی را برروی فلش مموری ذخیره کنید.

رایت به معنای ثبت و ذخیره‌سازی موقت یا دائم داده‌ها بر روی یک رسانه نوری یا دیسک غیرقابل حذف است.

وقتی می‌گوییم اطلاعات را روی فلش مموری رایت می کنیم، یعنی آن داده‌ها را به‌صورت دائم یا موقت بر روی حافظه فلش مموری ذخیره می‌کنیم تا همیشه در دسترس باشند و بتوان آنها را مجدداً مشاهده یا بازیابی کرد؛ اما رایت اطلاعات در فلش مموری به چه صورت است؟

استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ: با قرار دادن فلش مموری در پورت USB، می توانیم اطلاعات مدنظرمان مانند فایل‌ها، عکس‌ها و ویدئوها را به آسانی روی آن رایت کنیم.

استفاده از دستگاه های مخصوص رایت و کپی اطلاعات: برخی دستگاه ها هستند که تعداد زیادی پورت USB دارند و به شرکت ها و فروشندگان خدمات این اجازه را میدهند تا اطلاعات یکسان را به صورت عمده در تعداد زیادی فلش مموری کپی کنند؛ دستگاه های جدید، با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیای فلش مموی می توانند با فلش های USB۳ ارتباط پرسرعتی را برقرار کنند و در سریع ترین حالت ممکن اطلاعات را به تعداد زیادی فلش مموری انتقال دهند.

کد خبر: ۲۵۰٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha