۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۴
نبض گردشگری در این روستاها می تپد| شوق گردشگران برای بازدید
بازار گزارش می دهد؛

نبض گردشگری در این روستاها می تپد| شوق گردشگران برای بازدید

نوشهر- نبض گردشگری در برخی از روستاها و مناطق تفریحی مازندران نظیر ولشت و زانوس نوشهر حتی در پاییز و زمستان سرد و یخبندان می تپد.

بازار؛ گروه استان‌ها: توجه به اقتصاد روستاها و توانمندسازی آن در بازگشت روستاییان به منطقه و مهاجرت معکوس نقش بسزایی دارد و می‌تواند روستا را به کانون اشتغال و تولید تبدیل کرد. گردشگری از جمله قابلیت‌ها و ظرفیت‌های روستاهای مازندران به شمار می‌رود که توجه به آن در برخی روستاها سبب شده تا برای آن روستا و توابع اشتغال زیادی ایجاد شود.

ظرفیت‌های اقتصادی زیادی در روستاهای مازندران وجود دارد که بهره‌گیری از آن می‌توان این مناطق را به قطب تولید و اشتغال تبدیل کرد.

از چالوس که به سمت مرزن آباد بروید چند کیلومتر مانده به شهر باید به سمت دریاچه ولشت بروید. از سر جاده تا دریاچه ۳۰ کیلومتری راه است و مسیر کوهستانی و زیبا را باید به آرامی برانید تا به دهکده گردشگری در ولشت برسید.

دهکده‌ای که تاکنون برای ۲۵۰ نفر از اهالی منطقه و روستاهای حاشیه به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است و ایجاد شغل برای ۵۰۰ نفر در دستور کار قرار دارد. ولشت با همه زیبایی‌ هایش مسافران گردشگران را به خود می‌خواند و در فصل‌های پاییز و تابستان و زمستان نیز مشتریان خاص خود را دارد.

علاوه بر ایجاد تاسیسات گردشگری و تفریحات آبی روستاییان نیز در حاشیه دهکده گردشگری ولشت اقدام به پرورش اردک و مرغابی کرده‌ اند که این اقدام نیز درآمد قابل توجهی را برای آنان رقم زده است.

دهکده ای که برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می کند

محمد حسن زاده سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری ولشت در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۷ در قالب قراردادی از سوی آب منطقه ای واگذار و در سال ۱۴۰۰ مجوز منطقه نمونه گردشگری آن صادر شد، افزود: طی دو سال گذشته ۲۶۵ میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه گذاری و برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

نبض گردشگری در این روستاها می تپد| شوق گردشگران برای بازدید

وی با بیان این که تا پایان سال ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه می شود، گفت: اشتغال زایی این پروژه ۵۰۰ نفر است.

حسن زاده با عنوان این که پروژه از انشعابات گاز و برق در روستا فاصله دارد، نبود انشعاب را از جمله مشکلات بیان کرد و از مسئولان درخواست می کنیم که نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

وی استقبال مردم را از این پروژه بی نظیر دانست.

روستای توریستی زانوس از جاذبه‌ های محبوب ولی نسبتاً ناشناخته استان مازندران به‌شمار می‌رود، این منطقه دارای طبیعتی بی‌مثال است و با سفر و اقامت در دهکده توریستی زانوس می‌توانید خاطراتی به یادماندنی را برای خود ثبت کنید. در این دهکده گردشگری نیز مجموعه اقامتی و متل ساخته شد که در ایران بی نظیر است و سبب رونق اشتغال در روستا و توابع آن شده است.

مدیر مجموعه دهکده گردشگی زانوس کجور با اشاره به پتانسیل های گردشگری غرب مازندران گفت: ۳۰ هزار گردشگر طی دو سال از این دهکده توریستی روستایی بازدید کردند.

محمدرضا پاشا زانوسی در گفتگو با خبرنگار بازار جاذبه های گردشگری غرب مازندران را متنوع دانست و گفت: طی دو سال گذشته ۳۰ هزار نفر برای اقامت به دهکده گردشگری زانوس مراجعه کردند و این نشان می دهد که منطقه ظرفیت های بی نظیری را در حوزه گردشگری دارد.

طی دو سال گذشته ۳۰ هزار نفر برای اقامت به دهکده گردشگری زانوس مراجعه کردند و این نشان می دهد که منطقه ظرفیت های بی نظیری را در حوزه گردشگری دارد

وی با بیان این که ثبروت در گردشگری است، گفت: غرب مازندران پتانسیل گردشگری بالایی دارد و باید فرهنگ جامعه به این سمت رود و در فاز دوم ساخت ۱۲ کلبه جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

نبض گردشگری در این روستاها می تپد| شوق گردشگران برای بازدید

وی گفت: به اذعان بسیاری از مسافرانی که از این مجموعه بازدید کردند، میزان رضایت آنان بسیار بالا بوده است و طبیعت بکر و ارتفاع هزار و ۶۰۰ متری از سطح دریا بر جاذبه آن افزوده است.

این فعال گردشگری یادآور شد: این دهکده از سه طرف به منابع طبیعی ختم می شود و در دل جنگل قرار دارد و با توجه به هوای مطبوع آن حتی در تابستان سبب شده اقبال برای اقامت و بازدید از آن رشد یابد.

وی دلیل اصلی معروف شدن این دهکده را برف های زیبای زمستانی بیان کرد.

آب بندان ها و جاذبه های گردشگری زیادی در حاشیه و داخل روستاهای مازندران قرار دارد و واگذاری این طرح ها به سرمایه گذاران و بخش خصوصی می تواند اقتصاد روستاها را پویا و توانمند کرد. مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به وجود هزار آب بندان در استان گفت: تهیه ضوابط برای جذب سرمایه گذار در این مناطق انجام شده است.

سرمایه گذاری در آب بندان ها

صادق برزگر در گفتگو با خبرنگار بازار آب بندان ها و دریاچه های طبیعی را از جمله جاذبه های طبیعی استان ذکر کرد و گفت: هزار آب بندان در استان مازندران وجود دارد که ۱۰ درصد آن به عنوان فرصت سرمایه گذاری در استان شده است.

وی از تهیه ضوابط و درجه بندی آب بندان ها با عنوان تاسیسات گردشگری برای سرمایه گذاری و واگذاری به بخش خصوصی خبر داد.

مازندران سه هزار و ۲۰۰ روستا دارد و سالانه مسافران و گردشگران زیادی به این مناطق سفر می کنند و ایجاد مجموعه و تاسیاست گردشگری می تواند منجر به بازگشت مهاجران به سرزمین آبا و اجدادی خود و جلوگیری از کوچ روستاییان شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هلیا IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      به نظرم حداقل بگذاری چند جای سالم برای بازدید بماند و این مناطق را حفاظت شده اعلام کنید
    • جعفرصالحی از ۴۵۹ روستای زیبای سنار IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      باسلام از سر جاده تا ولشت ۹ کیلومتره نه سی کیلومتر از چالوسم که حسابکنید ۲۷کیلومتره لطفا قبل از خبر کارکردن اطلاعات جمع کنید تا خدای ناکرده نا خواسته اطلاعات غلط ن هید