۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
افزایش ۱۸ درصدی قیمت جهانی گالیوم در پی افزایش تولید تراشه های الکترونیکی در چین

افزایش ۱۸ درصدی قیمت جهانی گالیوم در پی افزایش تولید تراشه های الکترونیکی در چین

با افزایش تولید تراشه های الکترونیکی در چین، قیمت گالیوم صادراتی این کشور به بالاترین میزان خود از ماه فوریه به این سو رسید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با افزایش تولید تراشه های الکترونیکی در چین، قیمت گالیوم صادراتی این کشور به بالاترین میزان خود از ماه فوریه به این سو رسید.

گفته می شود افزایش تقاضا برای گالیوم در بازار داخلی چین و اقدام این کشور برای محدودسازی صادرات این فلز به ایالات متحده در ماه آگوست، دو عامل اصلی افزایش قیمت گالیوم در بازارهای جهانی بوده است.

قیمت هر کیلوگرم گالیوم در بازارهای داخلی چین به حدود ۲۷۰ دلار رسیده که به نسبت ماه آگوست حدود ۸ درصد و در قیاس با ماه جولای نیز بیش از ۱۸ درصد افزایش را تجربه کرده است.

لازم به ذکر است؛ چین بیش از ۹۰ درصد ذخایر گالیوم به عنوان یکی از کمیاب ترین عناصر کره زمین را در اختیار داشته و می توان گفت که قیمت جهانی این فلز در بازار فلزات شانگهای تعیین می شود.

از گالیوم در صنایع نیمه رسانا و ساخت قطعات الکترونیکی پر کاربرد و استراتژیک همچون تراشه ها و پردازشگرهای الکترونیکی استفاده می شود؛ موضوعی که از زمان وضع محدودیت های صادراتی گالیوم از سوی چین به ایالات متحده، منجر به افزایش قیمت جهانی این فلز شده است.

وزارت بازرگانی چین ماه گذشته با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که تنها چند شرکت چینی مجوز صادرات گالیوم و ژرمانیوم به خارج از این کشور را دریافت کرده اند که البته این صادرات می بایست تابع مقررات جدید وضع شده از سوی دولت چین باشد.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha