۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
روسیه، بزرگترین صادرکننده نفت به هند| تامین ۴۰ درصدی نفت هند
بازار گزارش می‌دهد؛

روسیه، بزرگترین صادرکننده نفت به هند| تامین ۴۰ درصدی نفت هند

سهم روسیه از واردات نفت هند در نیمه دوم سال جاری میلادی به بالای ۴۰ درصد افزایش یافته و مسکو را به بزرگترین شریک نفتی دهلی نو تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سهم روسیه از واردات نفت هند در نیمه دوم سال جاری میلادی به بالای ۴۰ درصد افزایش یافته و مسکو را به بزرگترین شریک نفتی دهلی نو تبدیل کرد.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود، شرکت های هندی بین ماه های آوریل تا سپتامبر، روزانه ۱.۷۶ میلیون بشکه نفت از روسیه خریداری و وارد این کشور نموده اند که نشان دهنده افزایش ۷۵۰ هزار بشکه ای واردات نفت روسیه به نسبت سال مالی گذشته است.

گفته می شود واردات نفت روسیه توسط هند از ماه جولای سال جاری رو به افزایشی چشمگیر گذاشته و بین ماه های جولای تا آگوست این میزان حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است. همچنین واردات نفت هند از روسیه به نسبت سال گذشته حدود ۷۲ درصد افزایش را نشان می دهد. در حال حاضر، بیش از ۴۰ درصد نفت وارداتی هند به عنوان سومین وارد کننده نفت جهان از طریق روسیه تامین شده و این در حالیست که سهم اعضای منطقه خاورمیانه اوپک از بازار نفت هند به شدت کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان، تخفیف های بالای نفتی روسیه به هند و همچنین کاهش تولید نفت از سوی عربستان سعودی، عامل اصلی افزایش میزان واردات نفت توسط این کشور شده است.

روسیه بین ماه های آوریل تا آگوست امسال، مقام بزرگترین صادر کننده نفت به هند را به خود تخصیص داده و این در حالیست که در بازه زمانی یکسان، میزان واردات نفت هند از دو کشور عراق و عربستان سعودی به ترتیب، ۱۲ و ۲۳ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha