۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
دولت اندونزی در حال بررسی شرایط عضویت در بریکس است
روزنامه تایلند بیزنس خبر داد؛

دولت اندونزی در حال بررسی شرایط عضویت در بریکس است

روزنامه تایلند بیزنس با انتشار گزارشی اعلام کرد که دولت اندونزی در حال بررسی احتمالی پیوستن به اعضای پیمان بریکس و دلارزدایی از مبادلات خارجی این کشور است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ روزنامه تایلند بیزنس با انتشار گزارشی اعلام کرد که دولت اندونزی در حال بررسی احتمالی پیوستن به اعضای پیمان بریکس و دلارزدایی از مبادلات خارجی این کشور است.

گفته می شود اندونزی درخواست خود برای عضویت در بریکس را به صورت رسمی تقدیم سازمان بریکس کرده و چین نیز از عضویت جاکارتا در این پیمان تجاری استقبال نموده است.

به نوشته روزنامه تایلند بیزنس، «جوکو ویدو» رئیس جمهوری اندونزی طی سخنانی اعلام کرده است که کشورش تردید برای عضویت در بریکس نداشته و در حال بررسی فرآیند عضویت در این پیمان است.

این در حالیست که «سایریل رامافوسا» رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به تازگی از برنامه بریکس برای آغاز دور تازه ای از عضوگیری و توسعه این سازمان خبر داده است.

قرار است بانک توسعه نوین بریکس در خصوص فرآیند عضوگیری جدید بریکس تصمیم گیری نموده و در اجلاس آتی این پیمان، آخرین جمع بندی های خود را اعلام نماید. با اینحال، این بانک تاکنون از عضویت احتمالی اندونزی در بریکس مطلبی به صورت رسمی اعلام نکرده است.

لازم به ذکر است، با توجه به سرآمد بودن اندونزی در بخش های مختلفی از جمله فناوری های مالی و بانکداری، صادرات محصولات کشاورزی و ... عضویت این کشور در بریکس می تواند کمک شایانی به قدرت اقتصادی این پیمان نماید.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha