۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۸
نبود نقشه راه حل مشکلات کشور عاملی برای افزایش مهاجرت جوانان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نبود نقشه راه حل مشکلات کشور عاملی برای افزایش مهاجرت جوانان

گرگان- ملک، مدیربازرگانی شرکت دیوار سبز نیل گفت: تبحر و توانمندی مدیران در حل چالش‌های فراروی سیستم‌های کسب و کار در کاهش تمایل عامه به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به مهاجرت موثر است.

زینب ملک در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: یکی از عوامل موثر در تمایل جوانان به مهاجرت و خروج از کشور دستیابی به شغل و درآمد مناسب بوده که این رویه به جوانان ۱۷ تا ۱۸ ساله هم رسیده است.

مدیر بازگانی شرکت استارتاپی دیوار سبز نیل افزود: نبود نقشه راه و پلن مناسب برای حل چالش های فراروی کشور و به صورت جزیی تر در مجموعه های کسب و کار یکی از دلایل افزایش تمایل به مهاجرت است.

وی ادامه داد: توانمندی و تبحر مدیران در حل چالش‌های فراروی سیستم‌های کسب وکار در کاهش تمایل عامه به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به مهاجرت موثر است.

ملک گفت: اگر بتوانیم آینده و چشم اندازی روشن فراروی جوانان، دانشجویان ترسیم کنیم، انگیزه برای مانایی در کشور بهبود می یابد.

مدیر بازرگانی شرکت دیوار سبز نیل بیان کرد: بر اساس یک‌تجربه شخصی بر این باور هستم که پروسه تحصیل مجوز برای مهاجرت به اضطراب و استرس بسیاری همراه است اما با وجود این چالش روحی، برخی از متقاضیان به هر قیمتی به دنبال مهاجرت هستند.

ملک اضافه کرد: یکی از دلایل تشدید مهاجرت در جوانان این است که شاهد مهاجرت دوستان و آشنایان خود به خارج از کشور هستند و این فرآیند هم موجب تشدید رغبت به مهاجرت می شود.

وی گفت: برخی از کشورهای اروپایی با استفاده از کمک‌هایی که از سازمان ملل دریافت می‌کنند به شکل بسیار برنامه‌ریزی شده به دنبال جذب دانشجویان‌ مهاجر از سایر کشورها هستند و برابر بسته‌های تشویقی این کشورها مقرر است تا اشتغال کافی برای این دانشجویان معمول شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha