۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۷
آمریکایی‌ها در ۳ سال ۳۷ درصد ثروتمندتر شدند
افزایش دارایی خالص آمریکایی‌ها؛

آمریکایی‌ها در ۳ سال ۳۷ درصد ثروتمندتر شدند

دارایی خالص آمریکایی‌ها از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ با سرعتی تاریخی افزایش یافته که بازتابی از نوسانات اقتصادی فوق‌العاده دوران همه‌گیری و ثروت حاصل از مالکیت خانه و دارایی‌های مالی است.

به گزارش بازار، براساس نتایج جدیدترین نظرسنجی «امور مالی مصرف‌کننده» که از سال ۱۹۸۹ تاکنون هر ۳ سال یک‌بار باهدف اندازه‌گیری جامع درآمد، ارزش خالص، استفاده از اعتبار، ‌میزان بدهی و دیگر امور مالی آمریکایی‌ها انجام‌ می‌شود، دارایی خالص متوسط واقعی یا تعدیل‌شده براساس تورم در سال ۲۰۲۲ نسبت به قبل از همه‌گیری ۳۷ درصد افزایش‌یافته است.

گزارش جدید فدرال رزرو اگرچه جزئیات سال‌های گذشته را بررسی کرده است؛ اما اساس مالی که منجر به تداوم مقاومت و انعطاف‌پذیری روند رشد اقتصادی آمریکا شده و پیش‌بینی‌های مرتبط با احتمال رکود اقتصادی را بی‌اثر ساخته است را توضیح می‌دهد.

بااین‌حال، نتایج این نظرسنجی نشان داد که نابرابری درآمد در آمریکا گسترش‌یافته و دستیابی به مسکن در این دوره ۳ ساله به‌طور فزاینده‌ای غیرممکن شده است.

علیرغم اینکه خانواده‌های سیاه‌پوست بیشترین رشد را در میانگین ثروت خالص داشته‌اند و در این بازه زمانی ۶۰ درصد به ثروت آن‌ها افزوده‌شده است، میزان دارایی آن‌ها در سال ۲۰۲۲ در پایین‌ترین سطح در میان سایر گروه‌های نژادی یا قومی باقی‌مانده است و همچنین شاهد کاهش درآمد بوده‌اند.

درآمد خانواده‌های سفیدپوست و غیر لاتین در این دوره زمانی رشدی ۱ درصدی داشته است درحالی‌که درآمد پاسخ‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین به ترتیب ۲ و ۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین درآمد برای صاحبان خانه و کسانی که در مناطق کلان‌شهری زندگی می‌کردند بالاتر بود.

به گفته محققان فدرال رزرو، افزایش ۳۷ درصدی در دارایی خالص، که بیش از دو برابر بزرگ‌ترین رشد ثبت‌شده است، عمدتاً ناشی از رشد دارایی‌ها، به‌ویژه ارزش مسکن و سود بازار سهام بود که بسیار فراتر از تورم قیمت مصرف‌کننده بوده است.

از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، نرخ مالکیت خانه از ۶۴٫۹ درصد به ۶۶٫۱ درصد افزایش‌یافته است. بااین‌حال، میانگین ارزش خالص مسکن (ارزش مسکن منهای بدهی مسکن) تا ۴۵ درصد رشد داشته است. ۳ سال قبل، در پایان بزرگ‌ترین دوران رشد اقتصادی در تاریخ آمریکا، ارزش خالص مسکن ۱۳ درصد افزایش یافت.

محققان فدرال رزرو قبلاً تخمین زده بودند که میلیون‌ها خانوار در طول رونق تأمین مالی مجدد وام مسکن ۴۳۰ میلیارد دلار ثروت به دست آورده‌اند.

به گفته این نهاد الگوهای مهاجرت مرتبط با همه‌گیری کرونا، یعنی نقل‌مکان افرادی که به دلیل توانایی کار از راه دور به مناطق ارزان‌تر یا روستایی نقل‌مکان کرده‌اند، در افزایش ارزش خانه و همچنین کاهش شکاف درآمدی شهری و روستایی نقش داشته است.

رونق ارزش مسکن در تمام سطوح درآمدی تجربه شد، اما از توانایی مالی خانوارها هم بسیار فراتر رفت و درنتیجه قدرت تأمین هزینه خرید مسکن به پایین‌ترین حد تاریخی رسید.

براساس این گزارش، طی این دوره زمانی ارزش یک‌ خانه متوسط بیش از ۴٫۶ برابر متوسط درآمد خانواده ارزش پیدا کرد.

در دوره موردمطالعه فدرال ریزرو، سهم مالکیت مشاغل هم افزایش پیداکرده و بیشترین سهم را در تاریخ ثبت کرده است. در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰ درصد خانواده‌های آمریکایی صاحب یک کسب‌وکار خصوصی شده بودند.

متوسط درآمد واقعی خانواده از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ حدود ۳ درصد رشد داشته است و بیشترین افزایش در میان ثروتمندترین افراد رخ‌داده است. موقعیت‌های مالی تا حد زیادی بهبودیافته و معیار شکنندگی مالی به پایین‌ترین حد طی ۲۰ سال گذشته کاهش‌یافته است.

از سوی دیگر، سهم خانواده‌هایی که هر نوعی از بدهی دارند از ۷۶٫۶ درصد سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ به ۷۷٫۴ درصد افزایش‌یافته است. همچنین سهم سایر وام‌های اقساطی هم با ۸ درصد افزایش تا سال ۲۰۲۲ به ۱۸٫۵ درصد رسیده است.

کد خبر: ۲۵۰٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha