۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
ایران و روسیه کنسرسیوم مشترک برای حضور در سایر بازارها تشکیل دهند
استاندار تهران:

ایران و روسیه کنسرسیوم مشترک برای حضور در سایر بازارها تشکیل دهند

فخاری، استاندار تهران در نشست تخصصی روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مسکو پیشنهاد داد که دو کشور، کنسرسیوم مشترک برای حضور در سایر بازارها تشکیل دهند.

به گزارش بازار، علیرضا فخاری این پیشنهاد را پنجشنبه در نشست جانبی نمایشگاه Made in Russia (ساخت روسیه) که با حضور سفیر ایران در مسکو و برخی مقامات و فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شد، مطرح کرد.

استاندار تهران گفت:‌ ایران و روسیه قادر خواهند بود در تعامل مشترک، ضمن تأمین نیازمندی‌های طرف مقابل، بازارهای جدید و مشترکی را در آفریقا، آسیا و حتی اروپا طرح‌ریزی کنند.
فخاری تصریح کرد: به دنبال تغییرات سیاسی و ژئوپلیتیکی، اقدامات مشترک تهران و مسکو می‌تواند دو کشور را از تنگناهای فرارو عبور دهد و عملیاتی کردن توسعه مناسبات با طرح ریزی راهبردهای جدید و بهره‌گیری از ظرفیت‌ بخش خصوصی دو کشور باید در این راستا در دستور کار باشد.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با همراهی نمایندگان ۳۰ شرکت خصوصی این استان فعال در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی به مسکو سفر کرده است، گفت:‌ حضور این هیات در نمایشگاه بین‌المللی مسکو گویای عزم و اراده مردم ایران به ویژه بخش خصوصی در توسعه مناسبات با کشورهای منطقه از جمله فدراسیون روسیه است.

وی بر اهمیت تبادلات علمی و پژوهشی در توسعه مناسبات تهران – مسکو تأکید کرد و گفت:‌باید آینده را درست ببینیم، تحلیل صحیحی از آن داشته باشیم و با برآورد جدیدی گام‌های عملی برای تقویت روابط دوجانبه برداریم.

فخاری با اشاره به ظرفیت‌های استان تهران در بخش‌های مختلف اقتصادی گفت:‌ ۱۰۰ هزار شرکت فعال در عرصه تولید دراین استان در حال فعالیت هستند و استقرار ۳۸ شهرک صنعتی در این استان می‌تواند به توسعه مناسبات با روسیه کمک کند و نیازمندی‌های دوجانبه را برطرف کنیم.

وی از صادرات توربین‌های گازی، صنایع الکترونیک، ‌ مدارهای الکترونیک و الکتروموتورها به عنوان بخشی از ظرفیت‌های استان تهران یاد کرد و گفت:‌ علاوه بر این در بازارهای دیگر همچون کیف و کفش، برند ایرانی شایسته حضور در بازارهای بین المللی است.

استاندار تهران گفت:‌ حدود ۲۰ هزار واحد تولیدی کیف و کفش در استان تهران فعالیت دارند که می‌تواند ضمن تأمین نیاز کشور روسیه، زمینه ساز همکاری مشترک در بازارهای ثالث را نیز ایجاد کند.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha