۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
آمریکا تحریم نفتی ونزوئلا را کاهش داد

آمریکا تحریم نفتی ونزوئلا را کاهش داد

وزارت خزانه‌داری آمریکا به دنبال از سرگیری مذاکرات بین دولت ونزوئلا و مخالفان داخلی تحت حمایت واشنگتن، بخشی از تحریم ونزوئلا را کاهش داد.

به گزارش بازار، فایننشال تایمز نوشت: واشنگتن تهدید کرده اگر وعده های دولت به مخالفان داخلی دولت ونزوئلا عملی نشود تحریم ها باز گردانده می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا عصر چهارشنبه مجوز ۶ ماهه معاملات بخش نفت و گاز ونزوئلا و مجوز جداگانه ای را که امکان معامله با شرکت ملی معدن طلا «مینروان» (Minerven) را می دهد، صادر کرد.

وزارت خزانه داری همچنین دو مجوز موجود را اصلاح کرد تا ممنوعیت تجارت ثانویه برخی از اوراق قرضه ونزوئلا و بدهی شرکت نفت دولتی را حذف کند، اگرچه ممنوعیت تجارت اولیه همچنان به قوت خود باقی است.

کاهش تحریم های ونزوئلا یک روز بعد از آغاز دوباره مذاکرات سیاسی دولت نیکلاس مادورو و گروه اپوزیسیون تحت حمایت آمریکا در باربادوس اعلام شد. دو طرف درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نیمه دوم سال آینده توافق کردند.

دولت و اپوزیسیون ونزوئلا همچنین موافقت کردند به ناظران بین المللی برای انتخابات اجازه ورود به ونزوئلا دهند.

آنها همچنین توافق کردند که همه نامزدهای واجد شرایط بتوانند در انتخابات شرکت کنند و هر طرف نامزد خود را بر اساس قوانین خود انتخاب کند.

آنتتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه شب گفت که واشنگتن انتظار دارد دولت کاراکاس زندانیان سیاسی و شهروندان آمریکایی را که به اشتباه بازداشت شده‌اند، آزاد و تا پایان نوامبر لغو ممنوعیت‌ها برای همه نامزدها را آغاز کند.

وی هشدار داد: عدم پایبندی به مفاد این توافق، ایالات متحده را به سمت عقب نشینی از اقدامات خود سوق خواهد داد.

فایننشال تایمز نوشت: ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر اثبات شده نفت جهان است و زمانی حدود ۳ میلیون بشکه در روز تولید می کرد، اگرچه تولید نفت این کشور امروز بسیار کمتر از یک میلیون بشکه در روز است.

در سال ۲۰۱۹، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا تحریم های شدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرد. واشنگتن به دنبال برکناری مادورو با به رسمیت شناختن ریاست جمهوری خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون بود.

جنگ اوکراین به افزایش قیمت‌های انرژی منجر شد و واشنگتن به دنبال راه‌هایی برای تقویت عرضه جهانی نفت است.

فایننشال تایمز نوشت: بیشتر تحلیلگران معتقدند که کاهش تحریم های آمریکا به دلیل یک دهه سقوط در سرمایه گذاری، تأثیر کوتاه مدت تا میان مدت محدودی بر تولید ونزوئلا خواهد داشت. گروه تحقیقاتی ریستاد (Rystad) گفته انتظار دارد تولید ونزوئلا در ۶ ماه بعد از کاهش تحریم های این کشور حداکثر تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha