۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
ورود جدی استاندارد به حوزه خدمات| حضور نهادهای بین المللی اعتباربخشی در ایران
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران خبرداد؛

ورود جدی استاندارد به حوزه خدمات| حضور نهادهای بین المللی اعتباربخشی در ایران

گرگان- رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت هفته آینده و پس از ۲۶ سال نهادهای اعتباربخشی بین‌المللی برای ممیزی ۹ زمینه از مرکز ملی صلاحیت ایران بازدید خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمود هاشمی بعدازظهر پنجشنبه در همایش ملی استاندارد در گرگان اظهارکرد: در هفته آینده و پس از ۲۸ سال شاهد حضور نهادهای اعتباربخشی بین المللی در ایران هستیم تا مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را ارزیابی کنند.

وی افزود: هرچند در سنوات گذشته در دو مقطع کارشناسان این نهاد اعتباربخشی در ایران حاضر شدند اما صرفاً فقط یا یک یا دو زیر دامنه اعتباربخشی شد.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: هفته آینده و با حضور بازرسان و کارشناسان نهادهای اعتباربخشی بین المللی ۹ زمینه در مرکز ملی تایید صلاحیت ممیزی خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: تلاش می‌کنیم بازرسی‌ها و آزمون‌ها و هر یک از گواهی های انجام شده در ایران به نحوی باشد که در همه مرزها قابل پذیرش باشد نیاز به تکرار آنها و تحمیل هزینه‌های نجومی به تولیدکنندگان نباشد.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: بازنگری ساختار مرکز ملی تایید صلاحیت از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر در مراحل نهایی و تایید در سازمان‌های حاکمیتی قرار دارد؛ با تایید ساختار جدید فرایند خدمات تسهیل خواهد شد.

وی بیان کرد: برخی ها معتقد هستند که با تکنولوژی‌های فعلی نمی‌توان به استانداردهای مد نظر دست یافت اما باید تلاش کنیم که در لبه دانش حرکت کنیم، باید صنایع خود را به لبه دانش نزدیک کنیم تا فاصله ما از انتظارات جهانی کمتر شود.

هاشمی گفت: امروز در ساخت سازمان ملی استاندارد، باید جلوتر از صنایعی باشیم که می‌خواهند شروع به فعالیت کنند؛ تا بتوانیم الزامات را به درستی استقرار ببخشیم.

وی ادامه داد: تا دو سال گذشته بیشتر مردم وظایف استاندارد را در حوزه کالا تلقی می‌کردند؛ اما شاهد آن هستیم که سازمان ملی استاندارد ورودی جدی به حوزه خدمات داشته است و امیدواریم تا یک ماه آینده برخی از دامنه‌های خدمات مانند خدمات پس از فروش خودرو و کالا لوازم خانگی جز استانداردهای اجباری قرار بگیرد که نفع اصلی آن برای مردم است.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ادامه داد: هر کجا نام و نشان و علائم استاندارد به چشم میخورد؛ آرامش آسایش و اعتماد به مردم هدیه داده می‌شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha