۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
خودروهای دیزلی و بنزینی از ۲۰۲۵ در استکهلم ممنوع می‌شود

خودروهای دیزلی و بنزینی از ۲۰۲۵ در استکهلم ممنوع می‌شود

ممنوعیت تردد خودروهای بنزینی و دیزلی رسماً در سراسر جهان راه پیدا کرده است و استکهلم شهر بعدی در صف است.

به گزارش بازار، به نقل از بلومبرگ، پایتخت سوئد اکنون طرحی برای ممنوعیت خودروهای گازسوز و دیزلی در بخشی از شهر از سال ۲۰۲۵ در دست اجرا دارد.

این ممنوعیت قرار است در یک منطقه ۲۰ بلوکی در اطراف مرکز مالی پایتخت آغاز شود. همین منطقه، جاذبه های اصلی خرید شهر را نیز در خود جای داده است.

بر اساس این طرح، فقط به خودروهای الکتریکی، برخی کامیون‌های هیبریدی و خودروهای سلول سوختی اجازه تردد در این مناطق شهر داده خواهد شد.

استکهلم با در نظر گرفتن این ممنوعیت، آماده تبدیل شدن به یک پیشگام در میان پایتخت های بزرگ است.

این پیشنهاد فراتر از تلاش های شهرهایی مانند پاریس، آتن و مادرید است که هدف خود را ممنوع کردن خودروهای دیزلی قرار داده اند.

در همین راستا، برخی از شهرها مانند لندن اقداماتی مانند مناطق کم آلاینده را به اجرا گذاشته اند، که در آن رانندگان وسایل نقلیه موتور احتراقی قدیمی باید برای دسترسی به مرکز شهر هزینه روزانه بپردازند. با توجه به بحران فعلی هزینه زندگی که بر فروش خودروهای برقی تأثیر می گذارد، مشخص نیست که این طرح فروش خودروهای الکتریکی را در سوئد افزایش دهد یا خیر.

موسسه Mobility Sweden اخیراً پیش‌بینی سال ۲۰۲۳ خود را برای ثبت نام‌های جدید خودروهای برقی از ۴۰ درصد به ۳۵ درصد از کل ثبت‌نام‌ها کاهش داده است. در نقاط دیگر جهان، بروکسل تردد خودروهای غیر ضروری و غیر محلی را در ۱۰ خیابان مرکزی شهر در ماه دسامبر ممنوع کرد.

لندن منطقه کم آلایندگی خود را در ماه آگوست گسترش داد و یکی از بلندپروازانه ترین سیاست های آلایندگی خودرو در جهان را به نمایش گذاشت. با این حال، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، طرح دولت برای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را تا سال ۲۰۳۵ به تعویق انداخت.

در اسلو، پایتخت نروژ، که به دلیل استفاده از وسایل نقلیه برقی شهرت دارد، آژانس محیط زیست شهری توصیه کرد که منطقه ای با انتشار صفر کربن در داخل شهر معرفی شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha