۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
طرح جهش تولید در ۳۶۰ هزار هکتار دیمزار اردبیل در حال اجرا است
مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام اردبیل:

طرح جهش تولید در ۳۶۰ هزار هکتار دیمزار اردبیل در حال اجرا است

اردبیل - افتخاری، مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام استان اردبیل گفت: برای سومین سال متوالی در ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان اردبیل طرح جهش تولید در حال اجرا است.

مهدی افتخاری در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح ملی و استان اردبیل نتایج مناسبی را به همراه داشته و به ارتقای تولید و تنوع کشت و زرع منجر شده است.

وی استفاده از مکانیزاسیون مدرن را در اجرای این طرح به همراه بهره مندی کشاورزان از تسهیلات کم بهره از مزایای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اردبیل اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح اراضی دیم استان جان تازه ای گرفته و کشت و زرع در آن با رونق در حال انجام است.

مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام استان اردبیل تصریح کرد: برای سومین سال متوالی در این استان طرح جهش تولید در دیمزارها در ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان در حال اجرا است که عمده آنها در شمال این استان قرار گرفته است.

افتخاری افزود: کشاورزان در تأمین کود، سم و بذر در قالب این طرح مورد حمایت قرار می گیرند تا در زمان برداشت محصول بتوانند منابع مورد نیاز و هزینه شده را به ستاد اجرایی امام برگردانند.

وی پوشش بیمه ای برای زارعین را از دیگر اقدامات اعلام کرد و ادامه داد: به رغم خشکسالی و کاهش تولید محصولات زراعی در اراضی دیم، همچنان در قالب این طرح حمایت های لازم از کشاورزان انجام شده و مشاوره های فنی نیز به زارعین و بهره برداران انجام می شود.

افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاران ما با سرکشی و نظارت مستمر سعی دارند تا به تولید محصولات متنوع در اراضی دیمی کمک کرده و به توانمندسازی کشاورزان نیز کمک کنند.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح زارعین در اراضی دیم امیدوار به افزایش تولید بوده و انتظار می‌رود با بارش های مناسب سال زراعی جاری بتوان ارتقای تولید و توانمندی کشاورزان را با تنوع کشت شاهد بود.

مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام استان اردبیل بیان کرد: اولویت کشت محصول گندم، جو و حبوبات است و زارعین می توانند نسبت به تهیه و تأمین بذر مورد نیاز نیز اقدام کنند.

کد خبر: ۲۵۰٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha