۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
صندوق توسعه صنایع دریایی از طراحان شناور حمایت می‌کند

صندوق توسعه صنایع دریایی از طراحان شناور حمایت می‌کند

­مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی از آمادگی کامل این صندوق برای حمایت همه جانبه از شرکت‌های طراحی و مهندسی شناور خبر داد.

به گزارش بازار، محمد ساعد محمودی در نشست بررسی ظرفیت مهندسی و طراحی شناور کشور در آزمایشگاه ملی شهدای خلیج فارس، گفت: در سال‌های گذشته طراحی شناورهای مورد نیاز کشور به شرکت‌های خارجی سپرده می‌شد، درصورتی که این توان در کشور کاملاً مهیا بود و با اندکی همکاری می‌شد این طراحی‌ها در داخل کشور انجام داد.

وی افزود: صندوق توسعه صنایع دریایی، همه تلاش خود را برای انجام طراحی و مهندسی شناورهای جدید به کار خواهد بست و آمادگی حمایت همه جانبه از شرکت‌های طراحی و مهندسی شناور را دارد.

نشست بررسی ظرفیت مهندسی و طراحی شناور کشور با حضور ذینفعان دریایی از جمله سازندگان و طراحان شناورها، مالکان کشتی و خطوط کشتیرانی، شرکت‌های دانش بنیان دریایی، نمایندگان وزارت نفت، مؤسسه رده بندی و اساتید دانشگاه‌های مرتبط، با محوریت صندوق توسعه صنایع دریایی برگزار شد.

این نشست در ادامه جلساتی بود که با توجه به جایگاه صندوق توسعه صنایع دریایی در اقتصاد دریا و اهمیت مهندسی و طراحی شناور در صنایع دریایی، توسط این صندوق و با فراخوان و دعوت از فعالان مرتبط دریایی، در گذشته برگزار شده بود.

در این جلسه نظر با جمع‌بندی پیشنهادات مطرح شده درخصوص وجود پایه‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، مغزافزاری و نیز سازمان‌افزاری در این حوزه، ضرورت تقویت دانش و مهارت در بخش‌های طراحی و مهندسی، تأمین مواد و تجهیزات و نیز ساخت و تولید در کنار ارتقاء استانداردها و الزامات نظارتی مرتبط و تطبیق هرچه بیشتر با نیازمندی کارفرمایان مورد بررسی قرارگرفت و مقرر شد تا با همکاری نمایندگان نهادهای مرتبط ظرفیت سنجی و ارزیابی لازم انجام پذیرد.

در ادامه حاضران در نشست، از آزمایشگاه ملی دریایی شهدای خلیج فارس و حوضچه تست شناور این آزمایشگاه بازدید کردند. این آزمایشگاه، بزرگ‌ترین آزمایشگاه تست شناور ایران و غرب آسیا بوده که با دارای حوضچه تست ۴۰۰ متری به عمق ۴.۵ متر بوده و انواع تست‌های دینامیک و استاتیک شناور در آن انجام می‌پذیرد.

کد خبر: ۲۵۰٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha