۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
چه کسی باید مدیریت آبی پوشان خودرویی را بر عهده بگیرد؟
احتمال دوباره تغییر مدیر عامل ایران خودرو

چه کسی باید مدیریت آبی پوشان خودرویی را بر عهده بگیرد؟

باتوجه به تغییر احتمالی مدیرعامل ایران خودرو، در صورت تغییر باید سکان دار این واحد خودروسازی کسی باشد که بهتر از هر کسی بتواند آبی پوشان جاده مخصوص را از زیان انباشت نجات دهد.

بازار؛ گروه خودرو: خبرهای که در مورد تغییرات مدیریتی ایرانخودرو به گوش می رسد، نشانه عزم جزم مسئولان سیاستگزار صنعتی به بهبود اوضاع این شرکت است. ایرانخودرو در حال حاضر از مشکلات فراوانی رنج می برد، به طوری که در مورد وضع آن می توان گفت؛ «هرچه آید سال نو گوییم دریغ از پارسال» دو مشکل اساسی ایران خودرو تورم بیش از حد نیرو انسانی و زیان انباشته نجومی است. این مورد باعث کاهش تولید و وضع نامطلوب این شرکت شده است.

مشکلات فعلی ایران خودرو را کسی می تواند حل کند که به ریشه پیدایش آن ها واقف باشد و تصمیمات مقتضی را اتخاذ نماید. درحال حاضر باعنایت به بازگشت مجدد جواد نجم الدین به عنوان رئیس هیات مدیره که دارای کارنامه مدیریتی موفق و آشنا به جزئیات مشکلات ایران خودرو است، می تواند آبی پوشان جاده مخصوص را بار دیگر از زیان انباشت نجات دهد زیرا برای درمان قطعی هر بیماری شرط اول تشخیص درست علت پیدایش بیماری است.

بهبود خودروسازی در گرو انتخاب مدیر توانمند

نجم الدین فارغ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر است که در دو دهه گذشته باتوجه به سوابق کاری، جز مدیرانی بوده که زیان انباشت در کارنامه مدیریت خود نداشته است. نجم الدین در کارنامه کاری خود رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸، مدیرعامل شرکت مگاموتور از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۸ و مدیرعاملی گروه صنعتی ایران‌خودرو را دارد. در دوره مدیریت نجم الدین در هر دو واحد خودروسازی بزرگ، پروژه‌های قابل توجه بومی سازی و طراحی محصول شکل و به تولید انبوه رسید.

برخی از کارشناسان معتقد هستند که بازگشت نجم الدین به گروه صنعتی ایران خودرو می تواند تاثیرات مثبتی در عملکرد آبی پوشان جاده مخصوص داشته و وضعیت تولید نیز نسبت به شرایط فعلی بهبود یابد. در صورتی که جواد نجم الدین به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو انتخاب شود، وضعیت این خودروساز بهبود و سیاست های وزارت صمت با هدف تنظیم گری بازار اجرایی خواهد شد. انتخاب مدیران با تجربه صنعتی در شرایط فعلی خودروسازان یکی از مهم ترین اقداماتی است که وزارت صمت باید آن را در دستور کار قرار دهد. اگر وزیر صمت براساس برنامه‌ای که در مجلس شورای اسلامی جهت بهبود صنعت خودرو ارائه کرد، بخواهد عمل کند باید مدیرانی را فارغ از سهم خواهی‌های سیاسی انتخاب کند.

کد خبر: ۲۵۰٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حنیف DE ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      0 0
      با سلام آنچه مسلم است ایشان از مدیران اقتصاد مقاومتي آسیب شناس با تدبیر آینده نگر با ایمان امین و ناجی بوده هر مسئولیتی در صنعت خودرو پذیرفته با کارنامه درخشان خدمتی تحویل داده و در سال ۱۳۹۱ که دنیا ما را تحت تحریم ظالمانه قرار داد کاری بی بدیل برای مملکت با خود وقفی به منصه ظهور رساند رکورد تولید شکست با رفتن خارجی ها داخلی سازی را به بهترین وجه نیکو عملی ساخت با مدیریت شایسته در بحران نشان داد، با زیان شرکت را تحویل گرفت و سود نشان داد ،یک نفر را بیکار نکرد و همچون پدری کوشا و مهربان محبوب شد بیشتر برکت حضور مقام رهبری در سال قبل از آن را در اجرای خود کفایی زبانزد نمود و بی هیچ ادعایی چهره ماندگار صنعت چند سال متوالی معرفی گردید شاگردان زیادی تربیت نمود ... همه این دست آورد ها را می‌توان لطف باریتعالی به اخلاق حسنه دلسوزان واقعی دانست
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      0 1
      با سلام به خاطر دارم در سال ۱۳۹۱ که تحریم جهانی بر خودرو سازی مستولی شد و رنو و پژو از ایران رفتند ایشان چند پروژه مهم در اقتصاد مقاومتي را رقم زد، با داخلی سازی قطعات خود کفایی را نهادینه نمود، رکورد تولید را با رقم ۷۷۷۷ آشنا کرد ، جلوی افزایش قیمت خودرو را گرفت ، هیچ کارگری را در دوره رکود تعدیل نکرد ، شرکای را که با زیان تحویل گرفته بود به سود دهی رساند ، و به نشان چهره ماندگار صنعت رسید ، حتی بعد از ایشان تا امروز هیچ مدیر عاملی شرکت را به سود نرسانده آن زمان هم قیمت ها دستوری بود