۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
ده‌ها هزار اروپایی از صنعت حمل نقل و خودرو اخراج شدند/ اخراج ۳۴ هزار نفری در دو شرکت
قربانی شدن شرکت های هواپیمایی و خودروسازی

ده‌ها هزار اروپایی از صنعت حمل نقل و خودرو اخراج شدند/ اخراج ۳۴ هزار نفری در دو شرکت

به دلیل کرونا بزرگترین کاهش و اخراج نیروی کار در شرکت های مهم هواپیمایی و بخش خودروسازی اروپایی رخ داده و اخبار حکایت از اخراج ده ها هزار نفردیگر در ماه های آتی دارد.

تهمینه غمخوار؛ بازار: بر اساس اطلاعات آژانس آمار اتحادیه اروپا که در ماه ژوئن منتشر شد، حدود ۳۹۷ هزار نفر در اتحادیه اروپا شغل خود را در ماه آوریل از دست دادند و طبق گزارش یوروستات، نرخ بیکاری اتحادیه اروپا در ماه آوریل با افزایش ۶.۶ درصدی روبرو شد که نشانگر بزرگترین افزایش در ۱۲ سال اخیر بود.

در حالی که برخی از طرحها در سراسر اروپا از جمله اعطای مرخصی موقت کارگران با در نظر گرفتن این مسئله که دولت بخشی از حقوق آنها را برعهده گیرد به محافظت از اثرات و تبعات منفی اقتصادی کرونا کمک می کند، برخی از مشاغل خوش شانس نبوده و نیروی کار بیشتری را از دست داده و ضررهای مالی هنگفتی را متحمل شدند.

در اینجا لیست جدیدی از شرکتهای اروپایی در صنعت هوایی و خودرو که با کاهش چشمگیر نیروی کار مواجه شده اند را مرور می کنیم : 

انگلیس  

بریتیش پترولیوم: ۱۰ هزار شغل  
غول نفتی انگلیس BP اعلام کرد که قصد دارد ۱۰ هزار شغل را به دلیل بحران کرونا که موجب کاهش تقاضای جهانی نفت و به نوبه خود قیمت های آن شده است، کاهش دهد.

در ایمیلی که توسط یورونیوز منتشر شد،  برنارد لونی،  مدیر عامل شرکت کاهش نیروی کار را تایید کرد و گفت که بیشترین کاهش در سال جاری خواهد بود و اکنون روندی آغاز خواهد شد که خروج این تعداد نفر صورت پذیرد.

همچنین در ایمیل گفته شده که اکثر افراد تحت تاثیر این کاهش، مستقر در دفاتر اصلی شرکت خواهند بود و شرکت از خط مقدم خود محافظت کرده و مثل همیشه اولویت عملیات ایمن سازی و اطمینان بخشی را در نظر خواهد داشت.

بریتیش ایرویز: حداکثر ۱۲ هزار شغل 
بریتیش ایرویز در پایان ماه آوریل اعلام کرد که به دلیل تاثیرات بسیار منفی کرونا در صنعت هواپیمایی، ۱۲ هزار شغل از نیروی کار ۴۲ هزار نفری خود را تعدیل خواهد کرد.

گروه بین المللی هواپیمایی (IAG)، شرکت مادر این شرکت هواپیمایی در همین راستا اظهار کرد که باید تا زمانی که تقاضا برای سفرهای هوایی به سطح قبل از این بحران کنونی بازگردد، برنامه افزونگی اجباری را تحمیل خواهد کرد.

(افزونگی اجباری به شرایطی گفته می شود که یک شرکت در حال گذار است و تصمیم می گیرد نیروی کار خود را کاهش دهد.)

ویلی والش مدیرعامل این شرکت هشدار داده که خطرات شغلی می تواند در سایر خطوط هوایی IAG، ایبریا مادرید اسپانیا و ویولینگ بارسلونا و ایر لینگاس ایرلند نیز رخ دهد.

ایرلند
رایان ایر ایرلند: حدود ۳ هزار شغل 
شرکت هواپیمایی رایان ایر گفت که ۱۵درصد از نیروی کار خود را در سطح جهان، یعنی حدود سه هزار شغل را در اثر این همه گیری کاهش خواهد داد.

مدیر اجرایی، مایکل اولیاری کاهش ۵۰ درصدی را برای ماه های آوریل و ماه مه در نظر گرفت و اکنون این کاهش را تا پایان ماه مارس سال آینده تمدید کرده است.

از دیدگاه این مدیر اجرایی این اقدامات حداقل کاری است که برای زنده ماندن و بقای شرکت تا ۱۲ ماه آینده نیاز است.

فرانسه

رنو: ۱۵ هزار شغل 
شرکت خودروساز فرانسوی رنو در پایان ماه مه اعلام کرد که با افت فروش اتومبیلهای خود در اثر کرونا،  کاهش ۱۵ هزاری مشاغل را در سراسر جهان خواهد داشت که تعداد ۴۶۰۰ عدد از این کاهش مربوط به فرانسه می باشد.

با این حال، این رقم ممکن است پایین تر باشد، زیرا رنو پنج میلیارد یورو وام دولتی را دریافت کرده تا کارخانه های خود را بازسازی کند.

از طرفی رئیس جمهور مکرون به کارمندان دو کارخانه رنو اعلام کرده که آینده کاری و اقتصادی آنها تضمین شده است.

کارخانه رنو که بخشی از آن متعلق به دولت فرانسه است، حتی پیش از کرونا تحت فشار بود و اولین گزارش از ضرر خود را در یک دهه گذشته منتشر کرد.  همچنین این کارخانه تلاش می کند تا از طوفان کارلوس قوسن رییس سابق نیسان عبور کند.

کاهش نیروی کار در بخشی از برنامه های این شرکت برای حفظ پس انداز دو میلیارد یورویی در طی سه سال آینده است.

ایرباس: ۱۰ هزار شغل 
برنامه ریز شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان مستقر در فرانسه اعلام کرد که این شرکت در ماه مه تعداد ۱۰ هزار شغل خود را کاهش داده است. همچنین تلفات شغلی این شرکت می تواند تا انگلیس هم وررود کند.

ایرباس اظهار کرد که در ماه آوریل تعداد هواپیماهایی که ساخته شده، به میزان یک سوم کاهش یافته زیرا مسافرتهای هوایی در اثر کرونا یا لغو و یا به تاخیر افتاده است.

آلمان
شرکت توئی:  ۸ هزار شغل 
شرکت مسافرتی انگلیسی و آلمانی توئی در ۱۳ ماه مه اعلام کرد که هشت هزار شغل شرکت خود را در سراسر جهان را کاهش خواهد داد. در یک گزارش مالی نیم ساله گفته شده که این بیماری همه گیر بزرگترین بحرانی است که صنعت جهانگردی و توئی را درگیر خود کرده است.

در ماه مارس، معادل ۱.۸ میلیارد یورو وام توسط دولت آلمان به این شرکت اعطا شد تا بتواند از این طریق ضرر ناشی از کرونا را جبران کند.

تیسن کروپ: ۳ هزار شغل  

 یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان در ۲۵ مارس اعلام کرد که موجب کاهش سه هزار شغل در واحد فولادی خود در آلمان به عنوان آسیب هنگفت بیماری کوید_۱۹ شده است.

این گروه که سازنده آسانسور و زیردریایی می باشد، اعلام کرده که با اتحادیه قدرتمند IG Metall آلمان برای دستیابی به دو هزار شغل در سه سال آینده و هزار مورد دیگر تا سال ۲۰۲۶ به توافق رسیده است.

لوفت هانزا : ۲۲ هزار شغل
شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در ۱۱ ژوئن اعلام کرد که ۲۲ هزار شغل را به دلیل اختلال در مسافرت های ناشی از کرونا کاهش خواهد داد. این شرکت هواپیمایی همچنین اظهار کرده که نیمی از این کاهش مرتبط با نیروی کار در آلمان خواهد بود.

اسپانیا

نیسان: ۲۸۰۰ شغل 
این خودروساز ژاپنی در تاریخ ۲۸ ماه مه اعلام کرد کارخانه خود را در بارسلونا که حدود ۲۸۰۰ نفر در آن اشتغال دارد، تعطیل خواهد کرد که با این اعلام اعتراضات زیادی با سوزاندن لاستیکهایی برای دستیابی به مشاغل از دست رفته صورت گرفت.

این شرکت گفت: کرونا فشار زیادی به این شرکت وارد کرده و تمرکز آن دیگر بر بازارهای خود در آسیا و آمریکای شمالی خواهد بود.

 اسکاندیناوی
هواپیمایی اسکاندیناویا: ۵ هزار شغل 
در حالی که هواپیمایی اسکاندیناویا (اس ای اس) نیز از کاهش موقت کار در ماه مارس خبر داده بود، اعلام کرد که ۵۰۰۰ نفر برای تقریبا نیمی از کل کارمندان شغل خود را برای همیشه از دست می دهند.

این شرکت متعلق به سوئد و دانمارک گفت که کاهش احتمالی نیروی کار مربوط به ۱۹۰۰ نفر در سوئد، ۱۳۰۰ نفر در نروژ و ۱۷۰۰ نفر در دانمارک می باشد.

کد خبر: ۲۵٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha