۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
پرداخت ۱۱۷ همت وام ازدواج و فرزند تاکنون
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد

پرداخت ۱۱۷ همت وام ازدواج و فرزند تاکنون

صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: ۱۱۷ همت وام ازدواج و فرزند تا ۲۲ مهر امسال پرداخت شده است

به گزارش بازار، مهدی صحابی با تشریح عملکرد شبکه بانکی درباره پرداخت تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه ازدواج، فرزند و اشتغال گفت: حسب تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال مجموعاً مبلغ ۱.۹۳۲.۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند بر شبکه بانکی تکلیف و ابلاغ شده است که از این مبلغ تا ۲۲ مهر امسال مجموعاً مبلغ ۱.۱۷۲.۷۷۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند از شبکه بانکی به متقاضیان این تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر اداره اعتبارات اضافه کرد: همچنین به میزان ۱.۱۹۹.۸۰۰ میلیارد ریال آن جهت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند به بانک‌های خصوصی محول شده است که عملکرد بانک‌های خصوصی در این خصوص بالغ بر ۷۰۷.۴۷۲ میلیاردریال، حدود ۶۰ درصد عملکرد شبکه بانکی است که نشان از عملکرد مناسب بانک‌های خصوصی و اهتمام آن‌ها در بهره مندی بیشتر متقاضیان از تسهیلات ازدواج و فرزند است.

صحابی خاطرنشان کرد: مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان معرفی شده از نهادهای حمایتی به شبکه بانکی کشور تکلیف شده است که متناسب با معرفی متقاضیان از طریق نهادهای مربوطه قابل اعطا می‌باشد. در ضمن از سهمیه تعیین شده مبلغ ۳۶۵.۰۰۰ میلیارد ریال آن به بانک‌های خصوصی محول شده است.

مدیر اداره اعتبارات همچنین با با اشاره به تکالیف قرض الحسنه محوله و کمبود منابع قرض الحسنه شبکه بانکی تصریح کرد: عملکرد شبکه بانکی در اعطای تسهیلات ازدواج، فرزند و اشتغال، مطلوب بوده و شبکه بانکی به ویژه بانک‌های خصوصی بیشترین تلاش را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان به کار گرفته اند.

کد خبر: ۲۵۰٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha