۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
۶۰ درصد تصادفات گلستان در مسیر بزرگراهی رخ می دهد
مدیرکل راهداری گلستان:

۶۰ درصد تصادفات گلستان در مسیر بزرگراهی رخ می دهد

علی آبادکتول- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: ۶۰ درصد تصادفات جاده ای گلستان طی دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در شش درصد مسیر بزرگراهی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عادل مصدقی، ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در استان اظهارکرد: تنها یک مسیر بزرگراهی به طول ۲۳۰ کیلومتر از نوکنده تا جنگل گلستان در استان وجود دارد و ۶۰ درصد تصادفات جاده ای طی دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در شش درصد این مسیر بزرگراهی اتفاق افتاده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: موتورسواران و عابران پیاده هم دو گروه پرآسیب و متوفیان ناشی از تصادفات در استان هستند.

به گفته وی، بنا بر تحلیل ها، علل تصادفات، ضعف در فرهنگ رانندگی یعنی سهم خطای انسانی بیشترین سهم و بعد وسیله نقلیه، راه ، پلیس و شرایط محیطی شناخته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، آموزش و فرهنگ سازی و مشارکت مستقیم و غیرمستقیم مردم و دستگاه‌ها را نیاز جدی برای پیشگیری و کاهش حوادث ترافیکی بیان کرد و گفت: هوشیارسازی و اقدامات موثر مردم و دستگاه ها در کاهش تلفات و افزایش ایمنی جاده ها بسیار موثر است.

گفتنی است دومین نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان دبیرخانه های کمیسیون ایمنی راه های استان ها با هدف آسیب شناسی و واکاوی روند افزایشی تصادفات کشور به میزبانی استان گلستان طی چهارشنبه و پنجشنبه در علی آباد کتول در حال برگزاری است.

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل دفتی ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های تهران، قم، سمنان، مازندران، یزد، خراسان شمالی و جنوبی و گلستان در این نشست حضور دارند.

کد خبر: ۲۵۰٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha