۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
سینی کابل و نردبان کابل؛ کدام یک مناسب پروژه ما است؟

سینی کابل و نردبان کابل؛ کدام یک مناسب پروژه ما است؟

سینی کابل و نردبان کابل دو قطعه پشتیبانی بسیار کاربردی برای شمار بالایی از کابل های برق هستند. این قطعات از لحاظ ساختار تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. اما وجه اشتراکات متعددی نیز دارند.

به گزارش بازار، سینی کابل و نردبان کابل دو قطعه پشتیبانی بسیار کاربردی برای شمار بالایی از کابل های برق هستند. این قطعات از لحاظ ساختار تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. اما وجه اشتراکات متعددی نیز دارند. از آنجایی که بسیاری از شبکه های کابل کشی نیاز حیاتی به سینی‌ها و نردبانهای کابل دارند باید ببینیم در چه پروژه های باید از سینی کابل و در چه پروژه هایی از نردبان کابل استفاده کنیم.

قطعا هر کدام از این‌ها بنا به اهداف گوناگونی ساخته شدند که نشان دهنده تفاوت مسیرهای کابل کشی است. زمانی که به طور دقیق نوع کاربرد آنها، محل نصب و شرایط استفاده را بدانیم امنیت شبکه افزایش پیدا میکند و یک سیستم برق رسانی قوی و بسیار پایداری را تکمیل خواهیم کرد. در این مقاله ضمن توضیحات مختصر و مفید در مورد سینی‌ها و نردبان‌ها در ارتباط با کاربری آنها نیز اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهیم.

مشخصات فنی سینی کابل

سینی کابل ساخته شده از ورق های گالوانیزه فولادی است. این نوع متریال از آلیاژهای بسیار پر تراکم تولید شده است. در نتیجه مقاومت لازم برای پشتیبانی از کابل های برق را دارد. ضخامت ورق گالوانیزه در اندازه های ۱ , ۱.۲۵ , ۱.۵ , ۲ میلی متر هستند. هرچقدر عرض سینی‌ها و ابعاد آنها افزایش پیدا می‌کند به همان نسبت نیز به ضخامت آنها اضافه خواهد شد. ابعاد عرضی سینی های کابل تنوع بالایی دارند. بصورتی که در اندازه های ۵۰ , ۱۰۰ , ۱۵۰ , ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ میلی متر طبقه بندی می‌شوند.

شما برای اینکه بتوانید سایز مناسب سینی کابل را انتخاب کنید باید ببینید چه تعداد از کابل‌ها و با چه ابعادی را در اختیار دارید تا در نهایت سایز مناسب را خریداری کنید. این سینی‌ها در نقاط مختلف سازه قابلیت نصب دارند. در ارتفاعات پایین و بلند سازه همراه با اتصالات پشتیبان قابلیت نصب به دیوارها و سقف را دارند. طراحی شده از یک ورق مشبک یا سوراخ دار می‌باشند که باعث ایجاد تعادل دمایی در محفظه داخلی سینی می‌شود. از طرفی هم سینی ها و هم نردبان ها دارای یک درپوش هستند که در محیط های باز می تواند باعث افزایش حفاظت کابل ها شود.

مشخصات فنی سینی کابل

مشخصات فنی نردبان کابل

نردبانهای کابل در قیاس با قطعات سینی کابل ساختار به نسبت محکم تر و ضخیم تری دارند. اگرچه این نردبان‌ها نیز از آلیاژهای فولادی گالوانیزه شده ساخته شده اند. اما نوع طراحی آن‌ها فرق دارد. نوع ساخت آن‌ها مانند یک نردبان به صورت پله ای است و بطور افقی برای تحمل نیروی وزن کابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این پله‌ها در فواصل یکسان نسبت به یکدیگر ساخته شدند تا حمایت همه جانبه را از کابل‌ها به عمل بیاورند. ضخامت بدنه نردبان در ابعاد ۱.۲۵ , ۱.۵ , ۲ میلی متر است. همانند سینی کابل با افزایش عرض نردبان به ضخامت بدنه نیز افزوده می‌شود. ابعاد عرضی نردبان‌ها عبارتند از ۱۰۰ , ۱۵۰ , ۲۰۰ , ۲۵۰ الی ۱۰۰۰ میلی متر است. یک متغیر دیگر که در جدول مشخصات فنی این قطعه قرار دارد ارتفاع نردبان می‌باشد که در اندازه های ۵۰ تا ۱۵۰ میلیمتر هستند. این ارتفاع در ابعاد گوناگون برای سینی های کابل نیز وجود دارد.

چه زمانی از سینی کابل و چه زمانی از نردبان کابل استفاده می‌شود؟

با توجه به توضیحات تکمیلی که در قسمت های قبل ذکر شد، دقیقا با مشخصات فنی دو قطعه آشنا شدیم. اکنون نوبت به آن رسیده است که ببینیم چه زمانی باید از سینی‌ها و نردبان‌ها استفاده کنیم و اولویت های انتخاب بر چه اساسی می‌باشد؟

به جهت آنکه کابل های برق قدرت های متفاوتی دارند برای انتقال جریان های گوناگون ساخته شده اند. هرچقدر یک کابل قطور تر باشد به همان نسبت وزن بیشتری دارد. در نتیجه از خاصیت ارتجاعی کمتری نیز برخوردار است. به همین دلیل نردبانها برای چنین کابل هایی ساخته شده اند. کابل هایی که هم سنگین هستند و هم قطر بالاتری دارند. لذا میتوانید تعداد زیادی از آنها را بر روی نردبان‌ها قرار دهید.

به واسطه ساختار پله ای که نردبان‌ها دارند این کابل‌ها دچار افزایش حرارت نمی‌شوند. در طرف مقابل اگر پروژه شما دارای کابل های به نسبت سبک هستند و در گروه کابل های قطور قرار ندارند بهتر است از سینی کابل استفاده کنید. اگر یک کابل قطر کمتری داشته باشد از خاصیت ارتجاعی بیشتری نیز برخوردار است. بنابراین اگر بخواهید از نردبان‌ها استفاده کنید به راحتی دچار انحراف می‌شوند پس سینی‌ها برای کابل های با قطر متوسط و به نسبت اندک مناسب هستند.

چه زمانی از سینی کابل و چه زمانی از نردبان کابل استفاده می‌شود؟

فروش با کیفیت ترین تجهیزات پشتیبانی کابل در گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع به عنوان یک تولید کننده و همچنین عرضه کننده مستقیم محصولات سایزبندی های کامل سینی کابل، نردبان کابل، انواع لوله فولادی برق و اتصالات آنها را با ساختار استاندارد و کیفیت بالا به فروش می‌رساند. مشتریان گرامی می‌توانند با مراجعه به وب سایت رسمی این مجموعه به آدرس https://rafiepipe.com علاوه بر آشنایی کامل با تمام محصولات، میتوانند با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایند تا اطلاعات دقیق تری در مورد هر کالا به آنها ارائه شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha