۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
آغاز عملیات احداث ۱۳ پارک شیمیایی در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

آغاز عملیات احداث ۱۳ پارک شیمیایی در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: دولت از ایجاد واحدهای پلیمری و پتروشیمیایی کوچک در تمامی شهرها و استان های کشور در جهت ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و نیز اشتغال آفرینی حمایت می کند.

به گزارش بازار، مرتضی شاهمیرزایی در نخستین کنفرانس صنعت ماشین سازی پلیمر، تجهیزات و فناوری ها، با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری بر اجرای راهبرد بومی سازی و داخلی سازی کالاها و محصولات مورد نیاز و قطع وابستگی به خارج از کشور، اظهار کرد: توانمندی و سطح فناوری و تولید محصولات مورد نیاز صنعت پتروشیمی، نشان از شکست تحریم های ظالمانه دارد.

وی افزود: در سالهای اخیر صنعت ماشین سازی همراستا با رشد و پیشرفت صنعت پتروشیمی نسبت به اجرای سیاست بومی سازی و ساخت داخل اهتمام ویژه ای داشته است، ولی برای شتاب بخشیدن بر اجرای این راهبرد ملی، باید توجه بیشتری بر استفاده از پتانسیل جوانان و نخبگان شرکت های دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به حضور موثر و فعال ماشین سازان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، گفت: برنامه های برنامه هفتم و هشتم توسعه کشور، فرصت و میدانی برای حضور فعالانه ماشین سازان، سازندگان، نوآوران، فن آوران و سازندگان تجهیزات در کشور است.

شاهمیرزایی با اشاره بر نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان سیاست گذار و راهبری توسعه صنعت پتروشیمی در حوزه های بالادست، میان و پایین دست، افزود: سیاست دولت، حمایت و پشتیانی از واحد های تولیدی نیمه تعطیل و یا واحدهایی که کمتر از ظرفیت فعال هستند، است و دولت در عرضه محصولات پتروشیمی سعی کرده است تا قیمت محصولات پتروشیمیایی افزایش زیادی نداشته باشد.

معاون وزیر نفت، با اعلام شروع عملیات اجرایی ۱۳ پارک شیمیایی و جانمایی آن در مناطق کم برخوردار در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، گفت: باید در تمام شهرها و استان های کشور واحد های پلیمری و پتروشیمیایی در جهت ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و اقتصادی و نیز اشتغال آفرینی ایجاد گردد.

وی افزود: با توجه به فروش اعتباری ۲۸ همت در پنج ماهه ابتدایی امسال انتظار می رود که دست در دست هم در این عرصه تا بر چیدن سوداگری و واسطه گری گام برداریم.

معاون وزیر نفت همچنین بر صادرات ۱۵۰۰ تن محصولات کاتالیست در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های رئیس جمهور محترم و اهداف مهم دولت مردمی سیزدهم خودکفایی و بومی سازی کاتالیست های مورد نیاز تا پایان این دولت است.

کد خبر: ۲۵۰٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha