۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
برنامه‌ریزی برای عبور از قرادادهای کوچک سرمایه‌گذاری به سمت پکیچ پروژه در بنادر
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر مطرح کرد

برنامه‌ریزی برای عبور از قرادادهای کوچک سرمایه‌گذاری به سمت پکیچ پروژه در بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: درصدد هستیم با عبور از قراردادهای سرمایه‌گذاری کوچک و کوتاه‌مدت، به سمت پکیج‌پروژه و قرارداد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ حرکت کنیم.

به گزارش بازار، جلیل اسلامی در همایش روسای امور اقتصادی و کارشناسان سرمایه‌گذاری بنادر، با تاکید بر تفویض حداکثر اختیار به بنادر در موضوع سرمایه‌گذاری و با اشاره به رشد حجمی و رقمی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر در مقایسه با سرمایه‌گذاری دولتی اظهار کرد: درصدد هستیم با عبور از قراردادهای سرمایه‌گذاری کوچک و کوتاه‌مدت که هیچ مطلوبیت و ارزش افزوده‌ای برای سیستم‌های بندری ایجاد نمی‌کند، به سمت پکیج‌پروژه و قرارداد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری به عنوان سلول زنده و فعال به طور واقعی در بنادر ارزش آفرینی می‌کند، افزود: هر یک واحد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر، به جز تولید مزایای جانبی، در فرآیند تولید بار، فرآوری، تجارت و سایر خدمات بندری نقش محوری و پررنگی دارد که بسیار موثرتر و ارزش‌آفرین‌تر از سرمایه‌گذاری دولتی قلمداد می‌شود.

به گفته معاون اقتصادی سازمان بنادر، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، به جز ظرفیت‌سازی و ارتقای عملکردی بنادر، در روند ورود و خروج و دپوی کالا به صورت استاندارد، بسیار موثر و حائز اهمیت است.

اسلامی بیان کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند تخلیه و بارگیری از یک روش دستی، سنتی، غیربهداشتی و ناایمن به یک روند استاندارد و ایمن تبدیل می‌شود و شاخص بسیار تعیین‌کننده‌ای برای مشتریان بندری به حساب می‌آید.

وی با اشاره به رشد حجمی و رقمی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر در مقایسه با سرمایه‌گذاری دولتی و با تاکید بر تفویض حداکثر اختیار به بنادر در موضوع سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریتی در سازمان بنادر، درصددیم با عبور از قراردادهای سرمایه‌گذاری کوچک و کوتاه‌مدت که هیچ مطلوبیت و ارزش افزوده‌ای برای سیستم‌های بندری ایجاد نمی‌کند، به سمت " پکیج‌پروژه" و قرارداد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ حرکت کنیم.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پکیج پروژه، الگوی مناسبی برای توسعه بنادر بازرگانی کشور قلمداد می‌شود، گفت: باید سیستم بندری را از درگیری با روش‌های روزمره و آزاردهنده ناشی از قراردادهای خُرد و کوچک، نجات دهیم.

اسلامی با بیان اینکه مشتری‌مداری، موضوع بسیار حائز اهمیت در حوزه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، تاکید کرد: سطح گفت‌وگو، مذاکره و تبادل اطلاعات با مشتریان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بندر باید بر پایه پروتکل باشد و از شأن شایسته پیروی کند.

وی همچنین برپایی آموزش‌های تخصصی و مهارت پروری را یکی از خلأهای جدی در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی برشمرد و از طراحی دوره آموزشی تخصصی و مهارت‌افزایی به صورت استاد- شاگردی در معاونت بندری و اقتصادی خبر داد.

کد خبر: ۲۴۹٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha