۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
ابلاغ نماگرهای اختصاصی بهره وری به ۸۱ شرکت دولتی
معاون سازمان ملی بهره‌وری اعلام کرد

ابلاغ نماگرهای اختصاصی بهره وری به ۸۱ شرکت دولتی

معاون راهبری بهره وری تولیدی و زیربنایی سازمان ملی بهره وری ایران گفت: نماگرهای بهره وری عمومی و اختصاصی ۸۱ شرکت اصلی و مادر تخصصی شرکت‌های دولتی، ارزیابی و شناسایی شد و بزودی ابلاغ می شود.

به گزارش بازار، بهروز محمودی معاون راهبری بهره وری تولیدی و زیربنایی سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه در کارگروهی نماگرهای بهره وری عمومی و اختصاصی ۸۱ شرکت اصلی و مادر تخصصی شرکت‌های دولتی، ارزیابی، شناسایی و ابلاغ می شود.

وی با اشاره به نقش نماگرها در شناسایی اثربخشی شرکت‌ها گفت: پیچیدگی‌هایی درباره تفسیر بهره وری وجود دارد به عنوان مثال دو شرکت راه سازی با میزان کارکرد برابر، بهره وری یکسانی نخواهند داشت، زیرا مواردی مانند کیفیت لایه‌های زیر سازی و روسازی و ... میتواند متفاوت باشد پس میبایست برای هر شرکت، متناسب با شاخص‌های تخصصی خود ارزیابی شوند تا کارنامه بهره وری دقیق تری صادر شود.

محمودی افزود: یکی از مهمترین اهداف دولت‌ها تخصیص بهینه منابع عمومی به دستگاه‌های اجرایی است و این هدف زمانی محقق میشود که سازمان برنامه و بودجه بتواند با دقت کافی عملکرد دستگاه‌ها را ارزیابی کند، اما متاسفانه در کشور نماگرهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد.

معاون راهبری بهره وری تولیدی و زیربنایی سازمان ملی بهره وری ایران گفت: تلاشمان در سازمان ملی بهره وری ایران این است که دقت اندازه گیری شاخص‌های بهره وری در سطح دستگاه‌های اجرایی کشور بالا برود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد بخشی از دستگاه‌های اجرایی کشور در قالب شرکت‌های دولتی همواره برای دولت، مجلس شورای اسلامی و مردم دارای ابهام بود گفت: سه سالی هست که سازمان ملی بهره وری بر محاسبات بهره وری شرکت‌های دولتی ورود کرده است.

محمودی از تلاش دوساله سازمان ملی بهره وری ایران در اینباره خبر داد و گفت:تلاشم میکنیم بزودی نماگرهای بهره وری عمومی و اختصاصی شرکت‌های دولتی کشور در سطح ۸۱ شرکت اصلی و مادر تخصصی در کارگروهی ارزیابی، شناسایی و شرکت‌ها ابلاغ شود.

معاون سازمان ملی بهره وری ایران گفت: وظیفه‌ی این کارگروه تدوین نماگرها، ارزیابی و تفسیر نتایج اطلاعات است و متشکل از سازمان اداری استخدامی، سازمان برنامه وبودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دبیرخانه آن هم در سازمان ملی بهره وری ایران است.

بهروز محمودی با اشاره به ۳ ماه جلسه‌های متعددی با خبرگان، شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های بالادستی در سازمان ملی بهره وری ایران گفت: امیدواریم شاهد فصل جدیدی در پایش شرکت‌های دولتی باشیم.

وی افزود: قصد داریم همزمان با بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ و برنامه بودجه دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۳، نماگرها را در مهر امسال ابلاغ کنیم تا از سال آینده برای هر دستگاه و شرکت دولتی متناسب با ماموریت و وظیفه خدماتی خود، ارزیابی‌های بهره وری صورت پذیرد.

کد خبر: ۲۴۹٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha