۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
قیمت نفت تثبیت شد

قیمت نفت تثبیت شد

امیدواری برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ونزوئلا سبب ثابت ماندن قیمت‌های نفت در روز سه‌شنبه شد.

به گزارش بازار، همزمان با امیدواری برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا، همچنین تلاش‌های واشینگتن برای جلوگیری از تشدید درگیری‌های نظامی حماس و رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های نفت امروز سه‌شنبه (۲۵ مهرماه) بدون تغییر باقی بماند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه ساعت ۶ و ۳۲ دقیقه به وقت گرینویچ با ۱۶ سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز سه‌شنبه با یک سنت کاهش با قیمت ۸۶ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

منابع آگاه علام کردند دولت و گروه مخالفان ونزوئلا قرار است روز سه‌شنبه مذاکرات خود را که مدت‌ها پیش متوقف شده بود، از سر بگیرند، مذاکراتی که به گفته نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور، به نفع انتخابات سال ۲۰۲۴ خواهد بود. این اقدام می‌تواند به کاهش تحریم‌ها علیه ونزوئلا بینجامد.

ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۱۹ تاکنون صادرات نفت ونزوئلا، یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را به‌بهانه نقض حقوق بشر در انتخابات سال ۲۰۱۸ تحریم کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر دو شاخص نفت هفته گذشته به‌دلیل نگرانی از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه افزایش یافت. بهای نفت شاخص برنت با رشد ۷.۵ درصدی، بالاترین افزایش هفتگی را از ماه فوریه تاکنون ثبت کرد.

دولت بایدن به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش عرضه نفت به بازارهای جهانی برای کاهش قیمت‌های بالای آن است، اما هرگونه افزایش واقعی در تولید نفت ونزوئلا به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های ناکافی اخیر در این کشور زمان‌بر است.

کد خبر: ۲۴۹٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha