۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
برای رسیدن به مصرف نرمال جهانی فولاد آلیاژی باید مصرف ۲۷۰ درصد افزایش یابد
در دهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس مطرح شد؛

برای رسیدن به مصرف نرمال جهانی فولاد آلیاژی باید مصرف ۲۷۰ درصد افزایش یابد

کمالزاده مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: تا رسیدن به ضریب مصرف نرمال جهانی فولاد آلیاژی فاصله زیادی داریم و توقف رشد اقتصادی در سنوات قبل و دور شدن از ریل توسعه اصلی ترین دلایل این امر است.

بازار؛ گروه صنعت: دهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

اشتغال آفرینی صنعت فولاد برای ۹۶ میلیون نفر در جهان
محمد کمالزاده مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم گفت: صنعت فولاد جهان برای ۶میلیون نفر ایجاد اشتغال مستقیم و برای ۹۰میلیون نفر هم به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده و به این ترتیب در مجموع این صنعت در جهان برای ۹۶ میلیون نفر ایجاد اشتغال کرده است.
کمالزاده افزود: میزان تولید فولاد خام در دنیا حدود هزار و ۹۰۰میلیون تن در سال است که در ایران این رقم به ۳۰میلیون تن می رسد و سهم ما از تولید جهانی ۱.۵ درصد است.
وی ادامه داد: از منظر قاره ای عمده تولید فولاد در آسیا و اقیانوسیه است و کشور چین با ۵۳ درصد در صدر تولید جهانی فولاد قرار دارد و پس از آن نیز هند در جایگاه دوم است.

پیش بینی رشد ۳ درصدی تقاضای جهانی فولاد
کمالزاده با بیان اینکه ایران نیز در رتبه دهم تولید جهانی قرار دارد، گفت: در تقاضای جهانی فولاد پیش بینی رشد ۳ درصدی در سال آینده برآورد شده است.
وی ادامه داد: در حوزه مصرف جهانی نیز ما جزو ۱٠ کشور اول نیستیم. ضمن اینکه در میزان مصرف ما ۷۰ درصد سرانه تولید را مصرف داریم و این نشان دهنده تعادل در بازار فولاد است.
وی خاطر نشان کرد: ۱۲ درصد از تولید فولاد به فولادهای آلیاژی اختصاص دارد.
کمالزاده افزود: از سوی دیگر طبق آمارها اکثر مصرف جهانی روی فولادهای آلیاژی کم آلیاژ متمرکز شده است.
وی ادامه داد: سرانه مصرف ما در فولاد آلیاژی ۱۱ کیلوگرم به ازای هر نفر است که اگر در جمعیت ضرب شود نشان می دهدکه یک میلیون تن مصرف فولاد آلیاژی داریم.

دلایل فاصله داشتن سرانه مصرف فولاد آلیاژی ایران از مصرف جهانی
کمالزاده گفت: در دنیا مصرف فولاد آلیاژ به ازای هر نفر ۲۸ کیلوگرم است. به این ترتیب حدود ۲۷۰ درصد تا رسیدن به ضریب مصرف نرمال جهانی فاصله داریم.
وی اذعان داشت: نکته قابل تامل اینکه یکی از معیارهای بحث صنعتی شدن و توسعه یافتگی می توان به عدد مصرف فولاد آلیاژی اتکا کرد؛ یعنی هرچقدر اقتصادی توسعه یافته تر باشد میزان مصرف بیشتر است.
وی در پایان در خصوص دلایلی که موجب فاصله مصرف فولاد آلیاژی ایران با مصرف جهانی شده گفت: توقف رشد اقتصادی در سنوات قبل و دور شدن از ریل توسعه از دلایل کمتر بودن میزان مصرف ما نسبت به مصرف جهانی است.

کد خبر: ۲۴۹٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha