۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
«بریکس» از «جی‌هفت» پیشی گرفت
رئیس‌جمهور روسیه:

«بریکس» از «جی‌هفت» پیشی گرفت

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که گروه اقتصادی بریکس برای شکل‌گیری دنیای چندقطبی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ اخیر خود گفت: در اجلاس ژوهانسبورگ در ماه آگوست، کشورهای عضو بریکس از نظر برابری قدرت خرید (PPP) از کشورهای جی هفت پیشی گرفته‌اند.

در حال حاضر بریکس شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، اما آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات در ماه ژانویه به این گروه ملحق خواهند شد. همچنین گروه جی هفت شامل کشورهای صنعتی و توسعه یافته شامل ایالات متحده، کانادا، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، آلمان و ژاپن می‌شود.

به گفته پوتین، گسترش بریکس به عنوان جایگزین نهادهای بین المللی تحت سلطه غرب، مفید خواهد بود. وی استدلال کرد که این اقدام به وضوح نشان دهنده تشکیل دنیای چند قطبی جدید است و این بدان معناست که هر کشوری که به بریکس می‌پیوندد، از ایده و مفهوم تشکیل دنیای چندقطبی حمایت می‌کند.

اوایل سال جاری، یک شرکت تحقیقات اقتصادی در بریتانیا گزارش داد که کشورهای عضو بریکس از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP) بر مبنای برابری قدرت خرید از کشورهای جی هفت پیشی گرفته اند. به گفته این تحلیل گران، پنج کشور بریکس نزدیک به ۳۱.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده اند، در حالی که این رقم برای گروه جی هفت معادل ۳۰.۷ درصد است.

کد خبر: ۲۴۹٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha