۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۴
سقوط درختان و قطع برق ثمره تندباد در گلستان| سرعت باد به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید
مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد؛

سقوط درختان و قطع برق ثمره تندباد در گلستان| سرعت باد به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید

گرگان- کمالی، مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در استان گلستان با ۹۰ کیلومتر بر ساعت در شهر علی آبادکتول به ثبت رسیده است.

نورمحمدکمالی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های ثبت شده در واحدهای هواشناسی سرعت وزش باد طی شامگاه دوشنبه در علی آبادکتول به ۹۰ کیلومتر، در گرگان ۵۸ کیلومتر بر ساعت، در ایستگاه هواشناسی هاشم آباد ۵۶ کیلومتر بر ساعت و شهر بندرترکمن ۴۷ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: به دلیل جابجایی و انتقال سامانه‌های پایدار و ناپایدار در استان گلستان شاهد وزش باد به نسبت شدید در برخی نقاط استان بودیم.

وی گفت: با استقرار سامانه ناپایدار، بارندگی، رعد و برق، پدیده مه و کاهش محسوس دما در گلستان حادث می شود و احتمال بارش پراکنده برف در نواحی کوهستانی محتمل است.

بر اساس گزارش‌های مردمی شامگاه دیشب سقوط چندین اصله درخت بر روی خودروهای عبوری در جاده گرگان به جلین، واژگونی کانکسی نگهبانی در بلوار صیاد شیرازی شهر گرگان، آسیب به سقف چند منزل مسکونی در گرگان به نهادهای خدماتی گزارش شده است.

گفتنی است؛ شرکت توزیع برق گلستان شامگاه دوشنبه اطلاعیه ای صادر کرد و با اشاره به شروع شرایط نامساعد جوی و باد شدید در محدوده غرب و مرکز استان به دلیل برخورد درختان و اشیا معلق در هوا با شبکه برقی از وقوع خاموشی‌های بی‌برنامه در چندین نقطه خبر داد.

کد خبر: ۲۴۹٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha