۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
درآمدهای نفتی روسیه به ۱۹ میلیارد دلار رسید

درآمدهای نفتی روسیه به ۱۹ میلیارد دلار رسید

روسیه از صادرات نفت در ماه گذشته میلادی ۱۸.۸ میلیارد دلار به دست آورد و شاهد پرسودترین ماه خود از ژوئیه ۲۰۲۲ بود.

به گزارش بازار، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه خود درباره بازار نفت اعلام کرد که روسیه از صادرات نفت در ماه گذشته میلادی ۱۸.۸ میلیارد دلار به دست آورد و شاهد پرسودترین ماه خود از ژوئیه ۲۰۲۲ بود.

بر اساس گزارش این آژانس مستقر در پاریس، درآمد صادرات نفت مسکو در یک ماه ۱.۸ میلیارد دلار افزایش یافت.

این آژانس همچنین تخمین می‌زند که سود حاصل از صادرات نفت خام با سرعت بیشتری یعنی حدود ۱.۵ میلیارد دلار، نسبت به سود حاصل از حمل و نقل فرآورده‌های نفتی رشد کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی افزایش درآمدها را به ترکیبی از رشد حجم کل صادرات و میانگین بالاتر قیمت‌های نفت خام و محصولات نفتی روسیه نسبت داد.

برآوردهای این آژانس نشان می‌دهد که کل صادرات نفتی مسکو بر اساس مقایسه ماه به ماه به طور متوسط ۴۶۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است که ۲۵۰ هزار بشکه از این افزایش به نفت خام اختصاص داشته است.

بر اساس این گزارش، مجموع صادرات نفت این کشور در ماه سپتامبر ۷.۶ میلیون بشکه در روز بوده است. در عین حال، میانگین قیمت نفت خام روسیه در بازار نسبت به ماه اوت تقریباً ۸ دلار در هر بشکه افزایش یافته است.

این آژانس خاطرنشان کرد که چین و هند همچنان بزرگترین خریداران نفت روسیه در ماه گذشته میلادی (سپتامبر) بودند.

این دو کشور از اوایل سال جاری میلادی، زمانی که مسکو مجبور شد در بحبوحه تحریم‌های غرب و محدودیت سقف قیمت نفت، محموله‌های نفتی خود را به بازارهای آسیایی هدایت کند، این عنوان را مشترکاً در اختیار داشته‌اند.

برآوردهای آژانس بین المللی انرژی از صادرات روسیه غافلگیرکننده است، زیرا این کشور قصد کاهش تولید و صادرات نفت را داشته است.

مسکو در ابتدا به شکل داوطلبانه تولید خود را در ماه مارس سال جاری ۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش داد و سپس اعلام کرد که این کاهش تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. این مقدار بعداً به ۳۰۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش یافت. در اوایل ماه جاری میلادی، روسیه بار دیگر بر قصد خود برای پایبندی به کاهش‌ها تاکید کرد.

کد خبر: ۲۴۹٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha