۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
درآمد ۶ ماهه  فروش شبصیر ۱۸۶۳ میلیارد تومان شد

درآمد ۶ ماهه فروش شبصیر ۱۸۶۳ میلیارد تومان شد

شبصیر طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۱۸۶۳ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با نماد شبصیر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ معادل ۲۹۶.۹ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.
شبصیر با سرمایه ثبت شده ۲۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۱۸۶۳ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.
گزارش ماهانه شبصیر نشان میدهد که در شهریور ۱۴۰۲ موفق به فروش ۲۹۷ میلیارد تومان محصول شده که نسبت به ماه گذشته رشد ۰ درصدی داشته است.
میانگین فروش ماهانه شرکت تا پایان این ماه مبلغ ۳۱۱ میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه ۴ درصد کمتر بوده است و مجموع فروش شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ مبلغ ۱,۸۶۳ میلیارد تومان بوده است.
همچنین گزارش ماهانه شبصیر از نظر مقداری نشان می دهد که در شهریور ۱۴۰۲ موفق به فروش ۳,۳۶۰ تن محصول شده که نسبت به ماه گذشته کاهش ۴ درصدی داشته است.
شرکت در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش ۳۵۹۱ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۲۴ درصدی برای سال مالی ۱۴۰۲ را داشته که توانسته تا پایان شهریور ۱۴۰۲ حدود ۵۲ درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.
شرکت پتروشیمی قائد بصیر در زمینه تولید گرانول های ABS فعالیت می‌کند، که عمده کاربرد این محصول در تزریق پلاستیک و برای تولید قطعات و بدنه خودرو، اسباب بازی، تلفن، بدنه یخچال و ... به کار برده می‌شود.
فروش داخلی این محصول در بورس کالا بوده و همواره از رقابت قابل قبولی برخوردار می‌باشد. به طوریکه در اخرین معامله ABS در بورس کالا شاهد رقابت ۱۰ درصدی بوده‌ایم. همچنین این شرکت حدود ۹ درصد از محصولات خود را صادر می‌کند.
این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال توانسته سود ۱۲۰ تومانی به ازای هر سهم بسازد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴۵ درصدی بوده‌ایم و عملکرد ماهانه سه ماهه دوم سال نیز تقریبا همانند سه ماه اول شرکت بوده است. برای سال مالی ۱۴۰۲ با توجه به مفروضات فوق، به ازای هر سهم ۴۵۱۷ ریال سود پیش بینی شده است که با توجه به قیمت روز، نسبت پی بر ایی ۵.۸ کسب شده که از میانگین بازار کمتر است.

کد خبر: ۲۴۹٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha