۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
۱۴۰ هزار تُن کالای اساسی و نهاده‌های دامی در انبارهای مرکزی ذخیره شد
طی سال گذشته؛

۱۴۰ هزار تُن کالای اساسی و نهاده‌های دامی در انبارهای مرکزی ذخیره شد

اراک- فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: طی سال گذشته ۱۴۰ هزار تُن کالای اساسی و نهاده‌های دامی در انبارهای مرکزی ذخیره شد.

سعید فرخی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در حال حاضر محصولات استان مرکزی به ۸۰ کشور صادر می‌شوند، اظهار داشت: طی دو سال گذشته میزان میزان واردات استان یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار بوده است.

فرخی با بیان اینکه صادرات ماشین‌آلات، تجهیزات و عوامل تولید از نقاط قوت صادرات استان مرکزی محسوب می‌شوند افزود: نرخ بیکاری استان نیز در مقایسه با سایر شهرستان‌ها پایین‌تر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: طی سال گذشته ۱۴۰ هزار تن کالای اساسی و نهاده‌های دامی در انبارهای مرکزی ذخیره شد.

وی در خصوص دستاوردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در دو سال گذشته بیان داشت: راه اندازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال و رفع موانع موجود در مسیر بهره‌برداری از ۲۶۵ طرح توسعه‌ای از موارد مهمی است که می‌توان از آن‌ها به عنوان دستاوردهای کارگروه نام برد.

فرخی عنوان داشت: هر چند که کشور ما با تحریم دست و پنجه نرم می‌کند اما طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در زمینه تکمیل و توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هزینه شده است.

کد خبر: ۲۴٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha