۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸
ویژه‌ بینی در بودجه لازمه شتاب «اینچه‌ برون»| بخش خصوصی برای سرمایه‌ گذاری به باور نرسیده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ویژه‌ بینی در بودجه لازمه شتاب «اینچه‌ برون»| بخش خصوصی برای سرمایه‌ گذاری به باور نرسیده است

گرگان- مرتضوی، رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی- مهندسی اتاق بازرگانی گرگان گفت: به دلیل عدم باور بخش خصوصی آنها هم اکنون بیشتر انتظار می‌کشند و به تصمیم قطعی برای سرمایه‌گذاری در اینچه برون نرسیده‌اند.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌ها در مدل‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری مشترک بین بخش خصوصی و دولت، و نقشه راهی که برای آن طراحی می‌شود بر عهده دولت است.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی- مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: در منطقه آزاد اینچه برون هم تماماً آنچه مربوط به زیرساخت‌ها است باید توسط بخش دولتی فراهم شود.

وی گفت: بخش دولتی و فعالان اقتصادی اعتماد چندانی نسبت به اینکه دولت در چه زمانی و در چه شرایطی و با چه شیب و شتابی تعهدات خود را عمل کنند ندارد.

مرتضوی بیان کرد: زیرساخت‌ها باید با توان دولت آماده شود و چنانچه آب، برق، گاز، مسیر دسترسی و غیره نداشته باشیم، صنایع و تولیدات و حتی شرکت‌های خدماتی چگونه می‌توانند در منطقه مستقر شوند.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی- مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: هنگامی که نتوانیم برنامه زمانبندی قابل اطمینان و اتکا برای منطقه آزاد آماده کنیم، فعالان اقتصادی در بخش‌های سرمایه‌گذاری، وارد نمی‌شوند.

وی گفت: به دلیل عدم باور و اطمینان بخش خصوصی آنها هم اکنون بیشتر انتظار می‌کشند و به تصمیم قطعی و نهایی برای سرمایه‌گذاری نرسیده‌اند.

مرتضوی عنوان کرد: ما برای اینکه بتوانیم سرمایه‌گذاران را مجاب کنیم که در منطقه آزاد اینچه برون سرمایه‌گذاری کنند نیاز به حمایت و اطمینان خاطر داریم.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی- مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان این که تاکنون عملکرد مسئولان در منطقه آزاد هنوز مطلوب نبوده است، گفت: برخی پیشنهادات دادند اجرای پروژه فازبندی شود تا تامین مالی راحت‌تر و سبک‌تر باشد که این امر می‌تواند مورد اعتنای دولت قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: البته کوچک‌تر کردن منطقه آزاد می‌تواند آسیب ساختاری داشته و به شأنیت و درجه آن خلل وارد کند و به نظر می‌رسد باید با حمایت و پشتیبانی دولت به طور کامل و یکجا انجام شود.

مرتضوی تأکید کرد: اجرای این منطقه باید در برنامه اقتصادی دولت و در احکام بودجه مورد توجه ویژه بوده و حمایت همه جانبه دولت داشته باشد و با همان مدل نهایی و تعریف شده به پیش برود.

کد خبر: ۲۴۹٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha