۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
پروژه‌های مسکن ملی در زنجان از لحاظ کیفیت مطلوب است
مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور:

پروژه‌های مسکن ملی در زنجان از لحاظ کیفیت مطلوب است

زنجان-مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور،اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان را بسیار خوب اعلام کرد و گفت:با وجود مشکلات پروژه‌های مسکن ملی در زنجان از لحاظ کیفیت، سرعت و قیمت خوب است.

به گزارش خبرنگار بازار، وحید قربانی، عصر یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان،گفت: با همکاری مجموعه‌های مختلف توانستیم تولید ۴ میلیون مسکن را با بضاعت کم و محدودیت زیاد در سیستم دولتی اجرا کنیم و این مهم باعث فخر است.

وی ابراز کرد: هر استانی که در اجرای تعهدات مسکن پیشرو است با چالش‌هایی نیز مواجه است و باید این مشکلات مرتفع شود.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور،گفت: با وجود همه این مسائل پروژه‌های مسکن ملی در زنجان از لحاظ کیفیت، سرعت و قیمت تمام‌شده بسیار خوب است.

قربانی تاکید کرد: تأمین خدمات روبنایی و زیرساختی مکمل خدمات ساختمانی است و مشکل در تأمین این خدمات هم در مسکن‌های ملی خود را نشان داد و هم در نهضت ملی مسکن نیز با آسیب‌هایی مواجه هستیم.

وی گفت: بار اصلی تأمین مسکن استان زنجان در بخش حمایتی است و حوزه مسکن خودمالکی نیز دو اشکال وجود دارد چرا که با وجود جمعیت بالای متقاضیان تا کنون ۳ هزار نفر به بانک معرفی شدند و به عملکرد بانک‌ها اعتراض وارد است.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور، به برنامه واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله به مساحت ۵۰۰ مترمربع به روستائیان برای جلوگیری از مهاجرت و حتی ایجاد بستری برای مهاجرت معکوس اشاره کرد و بیان داشت: واگذاری زمین‌های رایگان، زمینه برای بازگشت روستاییان را فراهم می‌کند و تحقق آن مستلزم الحاق برخی اراضی به محدوده طرح‌های هادی است.

قربانی گفت: در تک تک روستاها باید زمین شناسایی و الحاق شود و در هر روستا حتی یک قطعه زمین الحاق کنید تا بار اختصاص زمین کاهش یاید و مردم مجبور به مهاجرت از یک روستا به مکان دیگر نباشند.

وی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان را بسیار خوب اعلام کرد و افزود: این موفقیت باید همچنان تداوم داشته باشد.

کد خبر: ۲۴۹٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha