۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران

دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران

همان طور که از نام این مقاله مشخص است در ادامه قصد داریم با بررسی دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران راهنمای کامل انتخاب این دستگاه را به شما ارائه دهیم.

به گزارش بازار، همان طور که از نام این مقاله مشخص است در ادامه قصد داریم با بررسی دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران راهنمای کامل انتخاب این دستگاه را به شما ارائه دهیم. بدین ترتیب مواردی مثل نوع استابلایزر و کاربری دستگاه، ظرفیت، ویژگی های حفاظتی، قیمت استابلایزر،  نکات نصب و غیره را بررسی کرده و شما را با ضرورت توجه به هر نکته آشنا می کنیم.

۸ نکته طلایی خریداران دستگاه استابلایزر چیست؟

نوسان شدید برق در مکان های مختلف، باعث ضروری شدن خرید استابلایزر  شده است. در غیر این صورت احتمال دارد وسیله های برقی سوزانده و خسارت های زیادی به شما وارد شود. در این مقاله با عنوان دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران به شما کمک می کنیم با انتخاب بهترین دستگاه، از مزایا و قابلیت های استابلایزر بیشترین بهره مندی را داشته باشید. برای مثال در اولین قدم مهم است که انتظارات خود را از دستگاه مشخص کنید. چرا که استابلایزر انواع مختلفی دارد و متناسب با نوع خود، از کاربردهای متفاوتی برخوردار است. البته نکات خرید استابلایزر به این موارد محدود نمی شود و شامل انتخاب فروشگاه، شیوه نصب و... نیز می باشد. در ادامه هر کدام از این موارد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد.

استابلایزر کاهنده می خواهید یا افزاینده؟

۱) کاربری مد نظر خود را مشخص نمایید

در ابتدا باید مشخص کنید که استابلایزر کاهنده می خواهید یا افزاینده؟ هر کدام از این دستگاه ها به لحاظ اثرگذاری بر روی ولتاژ دریافتی متفاوت هستند و کاربردهای مختلفی هم دارند. بعضی از مدل های این دستگاه با داشتن تاثیر کاهشی بر روی ولتاژ دریافتی، جریان را اصلاح نمی کنند. بدین ترتیب با رد شدن سطح ولتاژ از میزان مشخص، باعث قطع جریان می شوند. خرید استابلایزر کاهنده/افزاینده برای مناطقی که با افزایش ولتاژ هستند بسیار مفید است. به همین علت باید کاربری مد نظر دستگاه مشخص شود. زیرا در صورت برقراری اضافه بار، اتصال کوتاه و... امکان قطع شدن کامل استابلایزر وجود دارد.  

در این مقاله که راجع به دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران است پیشنهاد می شود استابلایزر شما دیجیتالی باشد. زیرا این دستگاه امکان تنظیم هوشمندانه را فراهم کرده و حتی می تواند به ژنراتور متصل شود. در هر صورت سطح نوسانات ولتاژ منطقه بر روی کاربری مد نظر موثر است و این دستگاه متناسب با نوع دستگاهی که به آن متصل می شود، از طراحی بهینه ای برخوردار است.

رله ای، استاتیک یا سروو موتوری

۲) نوع استابلایزر را در نظر بگیرید

استابلایزر دارای انواع مختلفی است و به صورت رله ای، استاتیک یا سروو موتوری طراحی می شود. در هنگام مطالعه این مقاله که راجع به دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران است، این نکته را در نظر بگیرید که استابلایزر رله ای مدار ولتاژ معین داخلی را با مدار الکترونیکی ولتاژ خروجی مقایسه می کند. در صورت کمتر یا بیشتر بودن ولتاژ از این مقدار، رله به وسیله مدار کنترل عوض می شود. بدین ترتیب با سوییچ کردن بین رله ها، تنظیم ولتاژ صورت می‌ گیرد. استابلایزر رله ای با داشتن وزن و هزینه کم، در مصارف خانگی و لوازم کم مصرف مکان های تجاری به کار می رود.  

در مقابل استابلایزر سروو موتوری فاقد رله است و باعث کنترل تغییرات ولتاژ برق و نوسانات ناشی از آن می شود. همچنین دقت بالایی داشته و در مکان هایی که ولتاژ برق همیشه کمتر یا بیشتر از حد معمول است، استفاده می شود. استابلایزر استاتیک نیز با داشتن یک کانورتر الکترونیکی باعث تغییر ولتاژ برق به اندازه مورد نیاز می شود. همچنین ممکن است به صورت تک فاز یا سه فاز طراحی شده باشد.

۳) ظرفیت استابلایزر را در نظر بگیرید

در این مقاله که راجع به دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران است یاد می گیرید که به ظرفیت استابلایزر توجه کنید. ظرفیت استابلایزر برابر با حداکثر بار قدرتی قابل تحمل به وسیله این دستگاه است. برای اطمینان از تامین نیازهای برق مصرف کننده ها باید ظرفیت مناسبی از استابلایزر انتخاب شود. ظرفیت این دستگاه با واحد ولت آمپر یا کیلو ولت آمپر اندازه گیری می شود. به همین علت بهتر است ظرفیت استابلایزر در حدود ۴۰ درصد بیشتر از مقدار قدرت همه تجهیزات الکتریکی مصرف کننده در نظر گرفته شود.

۴) ویژگی های حفاظتی را بررسی کنید

یکی از مهمترین مواردی که در مقاله دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران بررسی می شود، ویژگی های حفاظتی این دستگاه است. استابلایزر با داشتن ویژگی های حفاظتی می تواند در برابر اضافه بار، نوسانات ولتاژ یا فرکانس، اتصال کوتاه، اضافه دما و حتی خطای موتور مقاومت کند. بدین ترتیب از تجهیزات الکتریکی مورد نظر محافظت کرده و عمر مفید آن ها را افزایش می دهد.  

۵) به برند و گارانتی توجه کنید 

انتخاب نوع برند یا شرکت سازنده یکی از مواردی است که در مقاله دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران بر آن تاکید می شود. با انتخاب یک برند مناسب علاوه بر اطمینان از اصالت کالا، امکان بهره مندی از گارانتی و خدمات پس از فروش محصول فراهم می شود. همچنین هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری کاهش می یابد.

۶) قیمت و بودجه را در نظر بگیرید

محدوده قیمتی که در آن انواع استابلایزر ارائه می شود، متفاوت است. به همین دلیل نباید کیفیت فدای قیمت پایین و محصول ارزان تر شود. هر چند انتخاب دستگاهی که با بودجه و نیاز شما متناسب است، اهمیت بالایی دارد. در هر صورت یک استابلایزر مناسب این توانایی را دارد که از تجهیزات حساس و ارزشمند محافظت کند. همچنین در بین قیمت و کیفیت آن تعادل برقرار است.

۷) از فروشگاهی معتبر خرید نمایید

انتخاب فروشگاه معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است و در مقاله دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران تاکید زیادی بر آن می شود. پیشنهاد ما فروشگاه اینترنتی آی تی اهورا است که با داشتن سابقه بالا توانسته رضایت حداکثری مشتریان خود را به دست بیاورد. از طرفی با داشتن پشتیبانی گسترده، امکان دریافت راهنمایی و خدمات مشاوره محصول را فراهم کرده است. همچنین تنوع بالایی داشته و با بررسی دقیق مشخصات فنی محصولات برند های مختلف بستری برای راحت تر انتخاب کردن بهترین استابلایزر را برای شما فراهم می کند.

۸) به نکات حین نصب توجه نمایید 

آنچه که در مقاله دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران اهمیت دارد، توجه به نکات حین نصب است. نصب و نگهداری صحیح استابلایزر اهمیت بالایی دارد. به همین علت این دستگاه باید در محیطی تمیز و بدون رطوبت، گرما و گرد و خاک نگهداری شود. همچنین باید در مکانی دور از پنجره قرار بگیرد و از تهویه مناسبی برخوردار باشد. از طرفی باید به صورت صحیح به دستگاه های مصرف کننده متصل شود.

سخن پایانی

اکنون که مقاله دستگاه استابلایزر: ۸ نکته طلایی برای خریداران را به پایان رساندید، احتمالا می دانید که فاکتورهای مهم در انتخاب این دستگاه چه چیزهایی هستند. همانطور که گفتیم توجه به مواردی مثل نکات نصب، اعتبار فروشگاه، قیمت، گارانتی، ویژگی های حفاظتی، ظرفیت، کارایی و... از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل توجه به نکات خرید این دستگاه ضرورت دارد و انتخاب مرکز خرید معتبر مثل آی تی اهورا باعث اطمینان از اصالت کالای خریداری شده می شود.

کد خبر: ۲۴۹٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha